Açık Akademik Arşiv Sistemi

Intercultural Impacts of Social Media Usage for International Students in their Educational Situations: The Case Study on African Students in Sakarya University

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2022-01-26T11:58:30Z
dc.date.available 2022-01-26T11:58:30Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Bashingwa, Mateso. (2021). Intercultural Impacts of Social Media Usage for International Students in their Educational Situations: The Case Study on African Students in Sakarya University. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Instıtute of Social Sciences, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96777
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çağdaş dünyada, genel olarak teknoloji ve özelde sosyal medya, uluslararası öğrencilerin eğitim durumlarına uyum sürecinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu tez, sosyal medya kullanımının Sakarya Üniversitesi'ndeki Afrikalı öğrenciler üzerindeki kültürlerarası etkilerini incelemektedir. Sosyal medya kullanımının kültürlerarası etkilerini analiz etmek için, farklı nitel araştırma yöntemleriyle Sakarya Üniversitesi'ndeki Afrikalı öğrencilerden 2019-2021 eğitim-öğretim yılında deneysel veriler toplanmıştır. Birincil kaynaklar özellikle görüşmelerden toplanmış ve ikincil bilgi kaynakları metodolojik olarak incelenmiştir. Kültürler arası uyum teorilerine dayalı analiz ile bu araştırmada üç temel bulgu ortaya çıkmıştır. Akademik uyum sürecinde, kültürel hareketliliği teşvik eden kültürel sermaye teorisi, öğrenme ortamını analiz etmek için kullanılmıştır. Sosyal medya kullanımının, Sakarya Üniversitesi'ndeki Afrikalı öğrencilerin özellikle eğitim amaçlı kültürlerarası ortama uyum sağlamasına yardımcı olduğu tartışıldı. Dil engellerinin Afrikalı öğrencileri eğitimlerinde strese ve hüsrana sürüklediği bulunmuştur. Sosyal medya kullanımı, Türkçe öğrenmenin pedagojik ve iletişim araçlarını belirlemektedir. Psikolojik uyumda, ev sahibi kültürdeki belirsizliği ve kaygıyı gösteren AUM teorisi, kültürler arası etkileşim becerilerini geliştirmek için de kullanılmaktadır. Sonuç olarak sosyal medya kullanımı, Afrikalı öğrencilerin bir yabancı ülkedeki vatan hasreti duygularını hafifletmektedir. Sosyo-kültürel uyumda, kültürleşme modeli teorisi, ev sahibi ortamdaki kültürel değişikliklerin koşullarını tasvir etmek için kullanılmıştır. Kültürler arası temaslarda sosyal medya kullanımının öğrenciler arasında etkili iletişim sağlamak için olumlu bir strateji olduğu doğrulanmıştır. Son olarak sosyal medya kullanımının eğitime uyum sürecinde önemli bir rol oynadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract In this contemporary world, technology in general and social media in particular play a significant role in adaptation process of international students in their educational situations. This thesis examines intercultural impacts of social media usage on African students in Sakarya University. Analyzing intercultural impacts of social media usage, empirical data have been collected from African students of Sakarya University during the 2019-2021 semester through different methods of qualitative research. Primary sources were notably collected from interviews and secondary information sources to work on this study. With the analysis based on cross-cultural adaptation theories, three key findings have emerged in this research. In academic adaptation, the cultural capital theory which promotes cultural mobility was utilized to analyze learning environment. It has been discussed that language barriers lead African students to the stress and frustration in their education. Thus, social media usage determines pedagogic and communication means to learn Turkish language. In psychological adaptation, the AUM theory which illustrates uncertainty and anxiety in the host culture was also used to improve cross-cultural interaction skills. As a result, social media usage alleviates the feelings of homesickness in educational milieus. In socio-cultural adaptation, the acculturation model theory was utilized to portray the conditions of cultural changes in host environment. It has been confirmed that social media usage is a positive strategy in cross-cultural contacts to provide effective communication among students. Finally, it has been concluded that social media usage plays a considerable role in the educational adaptation process of African Students in Sakarya University.
dc.format.extent vii, 74 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Social media
dc.subject Sosyal medya
dc.subject İntercultural impact
dc.subject Kültürlerarası etki
dc.subject African student
dc.title Intercultural Impacts of Social Media Usage for International Students in their Educational Situations: The Case Study on African Students in Sakarya University
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Instıtute of Social Sciences, Cultural Studies,
dc.contributor.author Bashingwa, Mateso
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/