Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yurt dışı eğitim burslarının bursiyerlerin maddi (ekonomik) ve manevi refahları üzerine etkisinin cıbest modeli ile ölçümü: Türkiye ve Endonezya örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Kadir Üçay
dc.date.accessioned 2022-01-26T11:58:27Z
dc.date.available 2022-01-26T11:58:27Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Wachid, Fatchul. (2021). Yurt dışı eğitim burslarının bursiyerlerin maddi (ekonomik) ve manevi refahları üzerine etkisinin cıbest modeli ile ölçümü: Türkiye ve Endonezya örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96770
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sosyal amaçlı finans fonların bir ülkede insan kaynaklarının gelişmesine, ülkenin ekonomik büyümesini hızlandırmasına, maddi (ekonomik) ve manevi yoksulluğun azaltılmasına büyük katkı sağladığı bilinmektedir. Bu çalışma burs fonlarının bursiyerlerin maddi ve manevi refahı üzerindeki etkilerine ilişkin mikro finans literatürünü ve insani gelişme boşluğunu doldurmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya dahil edilen grup, lisans, lisansüstü LPDP ve Türkiye Bursları (YTB) eğitim bursu alarak eğitimlerini tamamlayan 382 kişilik mezun bursiyerleridir. Literatür incelenerek burslu mezunların maddi (ekonomik) refahını ölçmek amacıyla azim, aile koşulları, eğitim düzeyi, eğitim süresi, burs miktarı, öğrenim deneyimi, genel not ortalaması ve mezunlar ağı olmak üzere sekiz değişken kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların manevi refahını ölçmek için de CIBEST yönteminin manevi değer göstergeleri olan namaz, oruç, zekât, hane halkının çevresi ve hükûmet politikaları değerlendirilmeye alınmıştır. Çalışmada elde edilen veriler En Küçük Kareler yöntemi (Ordinary Least Square/OLS) ve CIBEST modeli ile ölçülmüş, ardından katılımcılar refah endeksi, maddi (ekonomik) yoksulluk endeksi, manevi yoksulluk endeksi ve mutlak yoksulluk endeksi olmak üzere dört kadrana ayrılmıştır. Çalışmanın sonuçlarında, maddi (ekonomik) refahın, aile koşulları, eğitim deneyimi, eğitim süresi ve eğitim düzeyi değişkenlerinden etkilendiği ortaya konmuştur. Aynı zamanda da genel not ortalaması, eğitim deneyimi, burs miktarı ve mezunlar ağı değişkeninin, burslu mezunların manevi refahını etkilediği belirlenmiştir. LPDP ve YTB bursunu aldıktan sonra LPDP mezunlarının %98'sinin ve YTB mezunlarının %100'ünün maddi (ekonomik) ve manevi açıdan müreffeh anlamına gelen 1. kadrana yükseldiği gösterilmiştir.
dc.description.abstract It is known that social financial funds contribute greatly to the development of human resources in a country, to accelerate the economic growth of the country, and to reduce material (economic) and spiritual poverty. The purpose of this study is to fill in the gap of microfinance literature and human development regarding the effects of scholarship funds on the material (economical) and spiritual welfare of scholarship awardees. Participants in this research are 382 alumni LPDP and YTB Scholarship. In this research paper, 8 variables like persistence, family condition, level of education, duration of the study, scholarship amount, study experience, GPA and alumni network are used to measure the material welfare of scholarship alumni. Furthermore, Spiritual value indicators are evaluated from the CIBEST method which is shalat, fasting, zakat, government support, and household environment to measure the spiritual welfare of the alumni. Then, data will be processed by OLS (Ordinary Least Squares regression) and CIBEST calculation followed by categorizing respondents into four quadrants: welfare index, material poverty index, spiritual poverty index, and absolute poverty index. The results of this study show that family condition, study experience, duration of study and education level affect material welfare. Then the level of GPA, study experience, scholarship amount and alumni network have also influenced scholarship alumni spiritual welfare. After receiving LPDP and YTB scholarship, 98% of LPDP alumni and 100% of YTB alumi are in quadrant I which mean materially and spiritually rich.
dc.format.extent x, 132 yaprak : grafik, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Cıbest
dc.subject Manevi refah
dc.subject İslami finans
dc.subject Türkiye bursları
dc.subject Maddi (ekonomik) refah
dc.title Yurt dışı eğitim burslarının bursiyerlerin maddi (ekonomik) ve manevi refahları üzerine etkisinin cıbest modeli ile ölçümü: Türkiye ve Endonezya örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Wachid, Fatchul
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/