Açık Akademik Arşiv Sistemi

Covıd-19 pandemisinin markaların reklam mesajlarına etkisi: göstergebilimsel bir analiz

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ayda İnanç
dc.date.accessioned 2022-01-26T11:58:23Z
dc.date.available 2022-01-26T11:58:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Altınbilek Yalçınkaya, Derya. (2021). Covıd-19 pandemisinin markaların reklam mesajlarına etkisi: göstergebilimsel bir analiz. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96760
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Covid-19 pandemisi ile birlikte gündelik pratiklerde ve beraberinde tüketim alışkanlıklarında değişimler meydana gelmiştir. Bu değişim hali ekonomik politiğin farklılaşmasına şirket stratejilerine ve bunun bir göstergesi olarak da ürün hizmet alanında bulunan markalarda da değişimi beraberinde getirmiştir. Pandemi sürecinin en önemli etkisi uzaktan ve özellikle de sanal olarak ihtiyaçların temini ve taleplerin karşılanmasıdır. Bu noktada ürün hizmet sektöründe yer alan markaların konu edildiği bu çalışmanın amacı pandeminin Türkiye'de resmi makamlarca açıklandığı tarih olarak 11 Mart 2020 ve takibindeki süreçte bir yıllık zaman zarfında markaların reklam stratejilerindeki pandeminin etkisini belirlemektedir. Çalışma kapsamında kitle iletişim araçlarında yayınlanan reklamlar çalışmaya dahil edilmemiştir. Çalışma kapsamında belirlenen tarihler içeresinde bazı markaların kampanya amaçlı reklamları Youtube'da görüntülenmiş ancak bu reklamlar pandemi içeriğine sahip olmadığı gerekçesiyle çalışma da kullanılmamaktadır. Çalışma video izleme ve yükleme imkanı sağlayan Youtube'da yayınlanmış ve görüntüleme sayısı elde etmiş reklamlar dahil edilmiştir. Çalışma sektörler bağlamında taranmış 6 sektör, 18 marka ve 21 reklam filmi gösterge bilimsel analiz yöntemi uygulanmış ve reklam filmlerinin mesajları içerik analizi ile incelenmektedir. Çalışmanın amacı kapsamında değerlendirilecek olursak burada önemsenen asıl mesele bu araştırmanın sektörler bağlamında markaların reklamlarını anlamaya çalışmaktır. Çalışmaya hazırlık aşamasında covid-19, reklam, marka gibi anahtar kelimelerle taramalar yapılmış henüz konunun çok yeni olması, yeterli çalışmanın alan yazında yer almadığı belirlenmiştir. Bu kapsamda çalışma, sektörler ve markaların reklam stratejilerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın bu özelliği ile alan yazına bir katkı sunacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract With the Covid-19 pandemic, changes in daily practices and consumption habits have occurred. This change has brought about the differentiation of economic politics, company strategies and, as an indicator of this, a change in the brands in the product service field. The most important effect of the pandemic process is the provision of needs and meeting the demands remotely and especially virtually. At this point, the purpose of this study, in which the brands in the product service sector is the subject, is to determine the effect of the pandemic on the advertising strategies of the brands in March 11, 2020 as the date when the pandemic was announced by the official authorities in Turkey and within a year in the following period. Within the scope of the study, advertisements published in mass media were not included in the study. Within the dates determined within the scope of the study, advertisements of some brands for campaign purposes were displayed on Youtube, but these advertisements are not used in the study because they do not contain pandemic content. The advertisements that have been published on Youtube, which provides the opportunity to watch and upload working videos, and which have received the number of views are included. In the context of the study, 6 sectors, 18 brands and 21 commercial films were screened by semiotic analysis method, and the messages of the commercials were analyzed by content analysis. If evaluated within the scope of the purpose of the study, the main issue that is emphasized here is to try to understand the advertisements of the brands in the context of the sectors of this research. In the preparation phase of the study, searches were made with keywords such as covid-19, advertisement, brand, and it was determined that the subject was very new and that sufficient studies were not included in the literature. In this context, the study was carried out to reveal the advertising strategies of sectors and brands. With this feature of the study, it is thought that it will contribute to the literature.
dc.format.extent vi, 119 yaprak : resim, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Covid-19
dc.subject Reklam
dc.subject Marka
dc.subject Advertisement
dc.subject Brand
dc.title Covıd-19 pandemisinin markaların reklam mesajlarına etkisi: göstergebilimsel bir analiz
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Altınbilek Yalçınkaya, Derya
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/