Değerler, iyi ve kötü olanı anlamada toplumu yönlendiren kıstaslardır. Sosyal medya araçlarının kullanımıyla farklı değerlerle karşılaşan birey, bunlardan etkilenmektedir. Sosyal medya ve yaşama yansıyan pratikleri, değerleri dönüşüme uğratmaktadır. Sosyal medyaya yansıyan evrensel değerler bireyin kendine ait değerleriyle uyumsuzluk gösterebilmektedir. Bu durumda sorgulayan zihnin devreye girmesi gerekmektedir. Z kuşağı iyi bir medya okuru olmak durumundadır. Z kuşağının sosyal medya kullanımlarında insani, ahlaki, kültürel ve etik değerleri koruyup korumadığı durumunu ortaya çıkarmak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma odak grup görüşmesi ve nicel analiz yöntemi ile ele alınmıştır. Araştırma evreni 1995 yılından sonra doğan olan Z kuşağıdır. Araştırma örneklemini ise 265 kişiden oluşan Sakarya Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Nitel yöntem için; odak grup görüşmesi yapılmış Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinden Z kuşağını temsilen 5 öğrenci seçilmiştir. Araştırmanın sonucunda ortaya çıkarılan bulgular incelenip, sosyal medya alışkanlığının Z kuşağı üstündeki etkisi Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi'ndeki öğrencilerin katılımı tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıkları sahip olunan değerleri olumsuz açıdan etkilemektedir. Medya okuryazarlığı eğitimi ise öğrencilerin saygı değerlerini arttırmaktadır.
Values are criteria, which guide society in understanding good and bad. Individuals are exposed to and affected by different values with the use of social media. Social media and practices reflected in life transform values. Universal values reflected in social media may be incompatible with the individual's own values. In this case, questioning mind should step in. Generation Z has to be a good media reader. The aim of the research is to reveal whether the social media usages of the Z generation also protect the human, moral, cultural and ethical values. The research was handled with focus group interview and quantitative analysis method. The research population is the Z generation born after 1995. The research sample consists of Sakarya University students consisting of 265 people. Focus group discussion was held for the qualitative method 5 students representing the Z generation were selected from Sakarya University Faculty of Communication students. Focus group interview, and quantitative analysis method, whether Generation Z can protect their values against the effects of social media with conscious media literacy were discussed. As a result of the study, the positive and negative effects of social media habits on Generation Z were determined with the participation of Sakarya University Faculty of Communication students. The tendency of Generation Z to carry its values to social media has been observed. According to the results of the research, social media usage habits of the students do not have a negative effect. Media literacy education increases students' respect values.