Aralık 2019 tarihinde Çin'in Wuhan kentinde başlayan yeni tip koronavirüs (COVID-19) pandemisi, kısa sürede tüm dünyayı sararak küresel bir salgına dönüşmüştür. Türkiye'ye ulaşmasından kısa bir süre sonra, bazı işletmelerde talep patlaması yaşanırken bazı işletmeler faaliyetlerini geçici olarak durdurmuş ya da durdurmak zorunda kalmıştır. Tüm bu süreçte işletmeler, kriz ile başa çıkmak için yeni yasal düzenlemelere uyum sağlamakla birlikte, çalışma biçimleri, insan kaynakları uygulamaları ve politikaları gibi konularda değişikliğe gitmek durumunda kalmıştır. Bu çalışmada, İnsan Kaynakları Profesyonellerinin, kriz yönetimindeki rolü ele alınmıştır. Çalışmada, İnsan Kaynakları Profesyonellerinin, bir kriz olarak COVID-19 pandemisini nasıl algıladığı ve bu kriz ile başa çıkmak için neler yaptıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu kapsamda, İnsan Kaynakları Profesyonellerinin COVID-19 pandemi deneyimleri incelenecektir. Nitel bir perspektif ile ele alınan çalışmada, veri toplama aracı olarak, mülakatlardan yararlanılmıştır. COVID-19 pandemisinin çıkmasıyla birlikte işletmeler çeşitli önlemler alarak krizin yaratmış olduğu zorlukların üstesinden gelmeye çalışmışlardır. İK profesyonellerinin İK uygulamaları kapsamındaki deneyimleri ise işletmelerin içinde bulunduğu sektöre göre değişiklik göstermektedir. Uzaktan çalışma ve pandemiye yönelik önlemler alma İK profesyonellerine yeni sorumluluklar da getirmiştir. COVID-19 pandemisi sürecindeki bu deneyimler ilerde yaşanabilecek başka krizlerde yol gösterici olacak bir deneyim olarak değerlendirilebilir.
The new type of coronavirus (COVID-19) pandemic, which started in Wuhan, China in December 2019, quickly turned into a global pandemic by enveloping the whole world. Shortly after its arrival in Turkey, some enterprises temporarily stopped or had to stop their activities while some businesses are experiencing an explosion in demand. In all this process, businesses had to adapt to new legal regulations to cope with the crisis, but had to make changes in issues such as working styles, human resources practices and policies. In this study, the role of Human Resources Professionals in crisis management is discussed. In the study, it is aimed to reveal how Human Resources Professionals perceive the COVID-19 pandemic as a crisis and what they do to cope with this crisis. In this context, the COVID-19 pandemic experiences of Human Resources Professionals will be examined. In the study, which was handled with a qualitative perspective, interviews were used as a data collection tool. With the outbreak of the COVID-19 pandemic, businesses have tried to overcome the difficulties created by the crisis by taking various measures. HR practices within the scope of experience of HR professionals vary according to the sector in which the business. Remote working and taking measures against the pandemic have brought new responsibilities to HR professionals. These experiences during the COVID-19 pandemic process can be considered as an experience that will guide other crises in the future