dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Sima Nart |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-26T09:03:00Z |
|
dc.date.available |
2022-01-26T09:03:00Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Kapsız, Fazmiye. (2021). Sürdürülebilirlik Kapsamında Yavaş Moda ve Tüketicilerin Davranış Eğilimleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/96638 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Moda, teknolojik gelişmelerin olumlu etkisiyle ekonomik büyüklük açısından ilaç endüstrisini geride bırakarak, dünyanın önde gelen endüstrilerinden biri olmuştur. Sanayileşme, farklı sektörlerde büyük gelişme sağlarken doğal kaynakların ve çevrenin tahribatında önemli rol oynamıştır. Sektör büyüklüğü, kontrolsüz üretim ve tüketim süreçleri göz önüne alındığında, çevresel zararları nedeniyle moda sıklıkla eleştirilen bir endüstri haline gelmiştir. Çevre koruma konusunda artan farkındalık ve bilinçli tüketicilerin moda markaları üzerindeki baskısı, moda endüstrisinde sürdürülebilirliğin tartışılmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın ana amacı, tüketicilerin sürdürülebilirlik ve çevreye yönelik tutumları ile şekillenen yavaş moda algılarının, tüketicilerin yavaş moda ürünlerini satın alma niyetleri ve bu ürünler için gerekirse daha fazla fiyat ödeme isteğine etkilerini incelemektir. Çalışma amacına bağlı olarak belirlenen araştırma sorusu kapsamında yürütülen literatür incelemesi sonrası bir araştırma modeli tasarlanmış ve hipotezler ifade edilmiştir. Hipotezleri test etmek amacıyla gerekli verileri toplamak üzere tanımlayıcı araştırma tasarımı kapsamında online bir anket hazırlanmıştır. Çalışmanın evreni olarak araştırma konusu hakkında farkındalığı ve bilgi düzeyi yüksek bir grup olması nedeni ile Facebook sosyal medya platformunda yavaş moda teması ile kurulmuş bir grubun üyeleri belirlenmiştir. Online ankete katılım gönüllük esasına göre yürütülmüştür. Bu kapsamada, kasti örnekleme ve kolayda örnekleme uygulanmıştır. Araştırma örneklemi 305 katılımcıdan oluşmaktadır. Veri analizleri IBM SPSS 20 programı kullanılarak uygulanmış ve elde edilen bulgular araştırma modelinin dört ana hipotezini desteklemiştir. Analiz bulgularına göre; yavaş moda özellikleri olan işlevsellik, yerellik boyutları ve tüketicilerin yeşil bilgi odaklılığı ölçeği, tüketicilerin yavaş moda ürünlerini satın alma davranışını olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca yavaş moda boyutlarından otantiklik, özel olma boyutları ve tüketicilerin yeşil bilgi odaklılığının tüketicilerin yavaş moda ürünlerine daha fazla ödeme isteğini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. |
|
dc.description.abstract |
With technological developments, fashion has become one of the world's leading industries, outpacing the pharmaceutical industry in terms of economic size. While industrialization provides development in sectors, it has also played an important role in the destruction of the ecological environment. Fashion has been frequently criticized for its environmental damages given the size of the sector and uncontrolled production and consumption processes. Increased environmental protection awareness and pressure from conscious consumers on fashion brands are causing sustainability in the fashion industry to be discussed. The main purpose of this study is to determine whether the slow fashion and environmentally oriented attitudes of consumers have an impact on purchasing intentions and desire to pay price premiums within the scope of sustainability. After the literature review carried out within the scope of the research question of the study, a research model was designed and hypotheses were expressed. An online survey has been prepared as part of the descriptive research design to collect the necessary data to test the hypotheses. Due to the fact that it is a group with a high level of awareness and knowledge about the subject when determining the universe of the study, members of a group established with slow fashion theme were preferred on the Facebook social media platform. Participation in the online survey was carried out on a voluntary basis. In this scope, deliberate sampling and easy sampling were applied. The research sample consists of 305 participants. Data analyses were applied using the SPSS program and the findings supported the three main hypotheses of the research model. According to the analysis plan; In slow fashion features, locality pictures and green knowledge are designed in accordance with the targeted fashion. At the same time, authenticity can be slowly demonstrated on the positive side of paying quite a lot in visual elements in the form of having a custom mode. |
|
dc.format.extent |
vii, 93 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Sürdürülebilirlik |
|
dc.subject |
Yavaş moda |
|
dc.subject |
Tüketicilerin Yeşil bilgi odaklılığı |
|
dc.subject |
Satın alma niyeti |
|
dc.subject |
Sustainability |
|
dc.title |
Sürdürülebilirlik Kapsamında Yavaş Moda ve Tüketicilerin Davranış Eğilimleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Kapsız, Fazmiye |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|