dc.contributor.editor | Yazıcı, Tarkan | |
dc.contributor.editor | Gülbeyaz, Kürşad | |
dc.date.accessioned | 2021-12-31T08:46:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-31T08:46:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 9786052238301 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12619/96566 | |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER KONGRE KOORDİNATÖRLERİ ………….……………...…………………………………..……………… i ONUR KURULU …………………………………..…………………………………………………………….. i KONGRE KOMİTESİ ………………………………………..………………………………………………… i SANAT KURULU .……………………………...…………………………………………………..…………… i BİLİM / HAKEM KURULU ………………………………………....……………………………….……….. ii KONUŞMACI – KATILIMCI FİHRİSTİ ……….…………………………………………………………… iv İÇİNDEKİLER ………………………………………………………………………………………..……….. vi BİLDİRİ ÖZETLERİ …………………………………………..……………...………………………………. vi SERGİ ESERLER .…………………………………………………………………...…………………………. x BİLDİRİ ÖZETLERİ “Kuğu” Sahne İmgesinin Kazakh Koreografisi Bağlamında Aıgul Tatı Performansında Yorumlanması Аigul TANBAYEVA & Gulnara DZHUMASEITOVA & Gulnara SAITOVA ............................................. 1 Hatay Halk Danslarının Tanımlanması ve Kimliklendirilmesindeki Değişimler: “Koyser” Örneği Ali BEZGİN ........................................................................................................................................................... 8 Halk Oyunlarının Sahnelenmesinde Oyuncuların Sahne Üzerindeki Yer Değişimlerinin ve Açı Kullanımlarının Sınıflandırılması Arda ERAVCI & Bülent KURTİŞOĞLU ........................................................................................................ 14 Azerbaycan Müzik Kültürünün Gelişmesinde Server Ganiyev’in Pedagoji ve Yaratıcı Faaliyetlerinin Önemi Arif MÖHSÜNOĞLU ......................................................................................................................................... 25 Klasik ve Azerbaycan Müziğin Travma Sonrası Streslerinin Ruh Sağlığın İyileştirilmesinde Rolü Ashraf YOUSEFİ ................................................................................................................................................ 37 20. Yüzyıl Azerbaycan Müziğinde Kültür ve Sanat Politikaları Bağlamında Gelenek ve Çokseslilik Aşkın ÇELİK & Can DOĞAN & Kutup Ata TUNCER ................................................................................. 43 Hemşirelik Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Müzik Terapi Konusundaki Bilgi ve Görüşleri Ayda ÇELEBİOĞLU & M. Onur ÇELEBİOĞLU & Tarkan YAZICI ........................................................ 50 Antik Dünyada Tympanon Aynur CİVELEK ................................................................................................................................................ 55 Fikret Amirov'un "Gülüm" Romans-Gazelinde Söz ve Müziğin Bütünlüğü Aynur ŞIKHIYEVA ............................................................................................................................................ 65 H. Uçarsu Yaratıcılığında Tasavvuf Motifleri Aysel ASADOVA ................................................................................................................................................. 70 Azerbaycanlı Bestecilerin Piyano Prelüdleri Ayten BAGİROVA .............................................................................................................................................. 77 Etnokoreolojik ve Etnomüzikolojik Kaynaklar Bağlamda “Kasım Ülgen” Örneğinde Eleştiriler ve Düzenlemeler Aziz Ali ELYAĞUTU & Dilek CANTEKİN ELYAĞUTU ............................................................................. 83 Kültürel Melezlik ve Dans: Trakya Roman Danslarının Örneklemesi Bülent KURTİŞOĞLU & Seren ERAVCI & Bahar AKSOY ...................................................................... 102 Li İnhai'nin Piyano Yapıtı "Siyangsiaogu"nun Müzikal Yapı Özellikleri Chen QIANQIU ................................................................................................................................................. 109 J. Brahms’ın “Die Schöne Magelone” (Güzel Magelone) Başlıklı Vokal Dizisinin İncelenmesi, Tanıtımı ve Sunumu Demet GÜRHAN & Güler DEMİROVA GYÖRFFY ................................................................................... 116 Cavanşir Guliyev’in Piyano Yapıtları Dilşad ALİYEVA ............................................................................................................................................... 124 Müslüman Doğu'nun Geleneksel Müziği: Makam Elmira PANAHOVA ......................................................................................................................................... 130 Karacaoğlan Şiirlerinde Kadın Güzelliği Ennur BİLECAN ............................................................................................................................................... 135 Bir Macar Etnokoreolog Türkiye’de: György Martin’in Araştırmaları ve Sonuçları Erika BARABÁSİ-MOCSÁRİ ......................................................................................................................... 144 Müzik Yöneticiliği’nde Çeşitliliği Yönetmek Esin de THORPE MILLARD .......................................................................................................................... 150 Ksilofon ve Metalofon Yapımcılarının Ksilofon ve Metalofon Üretimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi Esra YÜCESAN ................................................................................................................................................. 155 “Köroğlu” Balesi Eteri CAFAROVA ............................................................................................................................................ 166 Pandemi Sürecinde Müzik Eğitiminde Uzaktan Eğitim: Tematik Derleme Araştırması Ezgi BABACAN & Gözde YÜKSEL ............................................................................................................... 172 Kazakistan’ın Geleneksel Danslarından Kamajay’a Mitolojik Bir Yaklaşım F. Gül GÜRBÜZ ................................................................................................................................................ 182 Zeybek Danslarının Yaratım Öyküleri: “Soğuk Kuyu, Sabah Namazı, Koca Arap” F. Gülay MİRZAOĞLU ................................................................................................................................... 191 Tasavvuf Ritüellerinde Müzik ve Raksın İşlevi Fatih SOLMAZ ................................................................................................................................................. 200 Adıyaman İli Kahta İlçesi Simsimi Oyunu Ritüelinde Kadın İmajı Funda BOZKURT ............................................................................................................................................. 210 Türk Dilli Halkların Opera Sanatında Folklor Türlerinin Yorumu (T. Jarmukhamed'in Yeni Kazak Operası “Domalak Ana” Örneği Üzerine) Gulmira MUSSAGULOVA .............................................................................................................................. 222 Azerbaycan'daki Cengi Danslarının Çeşitleri ve Özellikleri Gülnaz ABDULLAZADE ................................................................................................................................. 229 Ses Eğitimi ve Türkiye’de Ses Eğitimi Üzerine Yazılmış Kitapların İncelenmesi Günay AKGÜN & Hande YILMAZ ............................................................................................................... 233 Cahangir Cahangirov'un Yaratıcılığında Halk Müziğinin Kullanımı Günay MAMMADOVA ................................................................................................................................... 245 Sevda İbrahimova'nın Büyük Ölçekli Piyano Eserleri Hagigat YUSİFOVA ......................................................................................................................................... 253 Çukurova’da Bir Türkülü Hikâye: Esmehan Hikâyesi ve Türküleri Halil İbrahim TOPALAK ................................................................................................................................ 259 Azerbaycan'da Yaşayan Etnik Azınlıklar: “İngiloylar” Hatire HASANZADE ........................................................................................................................................ 283 Müzik ve Dansın Vazgeçilmezliği: Festivallerin İşlevleri Üzerine Tespitler Hayati BEŞİRLİ ................................................................................................................................................ 290 Sanatın Duygu Durumu Üzerindeki Terapötik Etkisi Kamile PERÇİN AKGÜL ................................................................................................................................ 299 Azerbaycan Bestecilerinin Keman ve Piyano İçin Sonatları Kübra ERİŞEN .................................................................................................................................................. 305 Türk Halk Oyunları İcrasında Kullanılan Terimler Kürşad GÜLBEYAZ ......................................................................................................................................... 311 Gambar Hüseynli'nin "Ey Gözlerim Görmedin Mi" Romansı Lale REFİBEYLİ .............................................................................................................................................. 324 Elekber Esgerov Tarafından Bestelenen Dans Ezgilerinde Yenilikçi Yaklaşım ve Yapısal Özellikler Mahirə QULİYEVA ƏLƏKBƏR QIZI .......................................................................................................... 329 Fikret Amirov ve Elmira Nazirova İki Piyano İçin "Alban Halk Temaları Üzerine Süit" Maryam YUSİFOVA ........................................................................................................................................ 338 Fikret Amirov'un Eserlerinde Nizami Gencevi'nin Şiiri ve İmgesi Mehriban HACİYEVA ..................................................................................................................................... 345 Besteci Aleksey Kozlovsky'in Eserlerinde "Tanovar" ve Uygulaması Muxayo NABIEVA ........................................................................................................................................... 350 Nizami Gencevi Temalarının Opera Türündeki Yorumu Nargiz HÜSEYNOVA ....................................................................................................................................... 356 Tarihî Türküler Bağlamında 16.Yüzyıl Türk Denizciliği: Turgut ve Murat Reis Örnekleri Nursel IŞIK ........................................................................................................................................................ 361 Tamburi Cemil Bey’in Hüseyni Tambur Taksiminin Makamsal Analizi Nurten ÇALHAN .............................................................................................................................................. 370 Cahangir Cahangirov'un Eserlerinde Nizami Gancevi'nin Gazelleri Nüşabe SEYFULLAYEVA ............................................................................................................................... 377 Bela Bartok’un Çocuklar İçin Piyano Albümü’nde Aynı Müzik Cümlelerinin Tekrarlarıyla Oluşturulmuş Eserlerin İçerik Açısından İncelenmesi Onur ÇİFTÇİ & İsmail SINIR ........................................................................................................................ 381 Sevda İbrahimova'nın 5 Sayılı Piyano Koçertosunda Milli Tonların Teşhis Edilmesi Pervin RUSTAMOVA ...................................................................................................................................... 389 Biçimcilik Bağlamında Müzik ve Anlam R. Görkem AYTİMUR ..................................................................................................................................... 394 Azerbaycan Halk Oyunlarının Ermeniler Tarafından Benimsenilmesi ve Kullanılması Rauf BEHMENLİ & Habibe MAMMADOVA .............................................................................................. 403 Karabağ Muğamları Rena MAMMADOVA ...................................................................................................................................... 410 Enstrümantal Yarışma Örneğinde Kırgız Geleneksel Müziği - Küuçertiş Roza AMANOVA .............................................................................................................................................. 414 Dansın Evrimi, İnsan Yaşamındaki Rolü ve Gelişimi Saadat FARZİYEVA ........................................................................................................................................ 419 Üzeyir Hacıbeyli'nin Eserlerinde Nizami Gencevi'nin Gazelleri Saida HASANOVA ........................................................................................................................................... 431 Hindemith’in ‘Eşgüdümlü Uygulama’ Kuramı: Politonalite Çalışması Selin OYAN ........................................................................................................................................................ 437 18. Yüzyıl Alman Klavsen Müziğinde Performans Sorunları Sema HALİLZADE ........................................................................................................................................... 443 Patriyotlarda “Tu Pişkeş” Geleneği Seren ERAVCI & Arda ERAVCI & Bahar AKSOY .................................................................................... 448 İstiklal Marşı’nın Öğretiminde Müzikogram Tekniğinin Kullanımı Sevan NART & Evrim ONAY ......................................................................................................................... 453 Azerbaycan Bestecilerinin Eserlerinde Nizami Gencevi'nin Şiirleri Sevda GURBANALİYEVA .............................................................................................................................. 469 XII. Yüzyıl Azerbaycan Şiirinde Müzik Sevinc RUSTAMOVA ....................................................................................................................................... 475 Eşref Abbasov'un Oda-Enstrümantal Yaratıcılığı ("Bahar Şarkısı" Örneğinde) Shabnam SHIKHALIYEVA ............................................................................................................................ 482 Müzik ve Yönetim İlişkilerinde Bilimsel Yaklaşımın Önemi Sonahanım İBRAHİMOVA ............................................................................................................................. 487 x Gazah Âşık Yöresi Etno-Kültürel Sistem Olarak Tansu RASULOVA ........................................................................................................................................... 496 İzmir Türkülerinde Kadına Yönelik Olumsuz Söylemler Tarkan YAZICI ................................................................................................................................................. 503 John Thompson’ın “The Adult Preparatory Piano Book (Book One)” Metodunun İçerik Yönünden İncelenmesi Ufuk AYYILDIZ & Şehnaz ERTEM ............................................................................................................. 509 Müzik ve Müzik Eğitiminin Hayatımızdaki Önemi Vusala AMİRBAYOVA .................................................................................................................................... 518 Covid-19 Pandemi Sürecinde Ortaokul Müzik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Karşılaştıkları Sorunlar Yasemin KARATAŞ & Ahmet KARATAŞ .................................................................................................... 522 Özel Eğitimde Müzik Merkezli Gerçekleştirilmiş Olan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi Yasemin KARATAŞ & İkbal ÖZARABACI .................................................................................................. 531 Ü. Hacıbeyli Adına Bakü Müzik Akademisi'nde Piyano Ekolünün Oluşumu Zuleyha ABDULLA .......................................................................................................................................... 539 SERGİ ESERLER Hacer ALPTEKİN Anadolu Selçuklu Kubad-ı Abad Sarayında Figüratif Kompozisyon ...................... 544 Hacer ALPTEKİN Türk’ün Kanadı......................................................................................................... 545 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.relation.ispartofseries | SAÜ Yayınları No: 209; | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Müzik- Kongreler | en_US |
dc.subject | Dans- Kongreler | en_US |
dc.title | 7. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi bildiriler kitabı = 7th International music and dance congress proceeding book | en_US |
dc.type | book | en_US |
The following license files are associated with this item: