Açık Akademik Arşiv Sistemi

MALEVİCH'İN GEOMETRİK SOYUTLAMALARINDAKİ İKONOKLAST TAVRIN AMERİKAN SOYUT SANATINDA ALAN RESMİYLE İLİŞKİSİ

Show simple item record

dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-12-19T08:36:22Z
dc.date.available 2021-12-19T08:36:22Z
dc.date.issued 2021-01
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/96528
dc.description.abstract Modern sanatın nihai yönelimi olan non-figüratif ifadenin ve sanatta duyusal ilgilerden arındırılan geometrik soyutlamanın son noktası olarak soyut sanat, nesnel dünyanın temsilinden uzaklaşarak temellerini duygu ya da his’e dayandırır. Bu açıdan bakıldığında, Rus Avangartlarından Malevich’in Siyah Kare’si de soyutlamanın soyuta yöneldiği noktada ikonoklast bir tavır sergilemektedir. Peşi sıra gelişen geometrik soyutlamacı hareketler, bir taraftan metafizik bir hakikat düzleminde, diğer taraftan da sanatın hayattan ayrıldığı bir noktada yer alırlar. Malevich’in his’se dayalı bu tavrı, Rothko ve Newman ile sanatın hayata yabancılaşması açısından ve teolojik bir mistisizme sahip olmaları açısından bir kesişme söz konusudur. Bu bağlamda, Geometrik Soyutlama ve Alan Resmi aşkın bir anlatımın aracı olmalarıyla benzerlik gösterirler ve toplumsal olana yabancılaşan tavırlarıyla ideolojiden ve her türlü toplumsal temsilden uzaklaşan, hissi bir yaklaşıma sahiptirler.Bu çalışmada amaçlanan; farklı kültürel ve ideolojik bağlamlara sahip Rus Süprematistlerinden Malevich ve Amerikan Soyut sanatçılarından Alan Resmi bağlamında Rothko ve Newman’ın eserleri karşılaştırmalı olarak incelemek ve soyut yönelimlerinde otoritenin yaratısı olan nesneler dünyasını ve göstergeler sistemini aşma amaçlarındaki benzerlik ve farklılıkları tespit etmektir. Anahtar kelimeler: Geometrik Soyutlama, Soyut, Alan Resmi, Süprematizm, Metafizik, Post-ikona en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences en_US
dc.relation.isversionof 10.29228/SOBIDER.49983 en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Geometrik Soyutlama, Soyut, Alan Resmi, Süprematizm, Metafizik, Post-ikona en_US
dc.title MALEVİCH'İN GEOMETRİK SOYUTLAMALARINDAKİ İKONOKLAST TAVRIN AMERİKAN SOYUT SANATINDA ALAN RESMİYLE İLİŞKİSİ en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.authorID 0000-0001-5643-0518 en_US
dc.identifier.volume 8 en_US
dc.identifier.startpage 410 en_US
dc.identifier.endpage 431 en_US
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anabilim Dalı en_US
dc.relation.journal Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences en_US
dc.identifier.issue 51 en_US
dc.contributor.author ERDOĞDU, NESLİHAN
dc.contributor.author BOZDURGUT, AYŞE
dc.contributor.author Hacıoğlu, Esna


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record