Abstract:
Aşırı yüklenmiş dişli çarkların yağlanmasında elasto - hidrodinamiğin
ehemmiyetini ihmal etmek büyük bir hatadır. Film kalınlığına
olan etkisi ile elastik deformasyon aynı zamanda basınç yayılışını da
etkilemektedir. Bu makalede, diş geometrisinden dolayı meydana gelen
film kalınlığı ile diş temas yüzeylerinde evolvent profillerinin eğrilik yarıçapı,
dairesel eğrinin yarıçapı kabul edilerek temastaki iki diş arasında
elasto - hidrodinamik tesirlerle meydana gelebilecek film kalınlığı
tayin edilmiştir. Uygun basınç dağılımı, akışın devamlı olduğu halde
temas alanı boyunca Nevvtoniyen akış şartlarına göre ele alınmış ve
Reynolds diferansiyel denklemi ile hesaplanabileceği kabul edilmiştir.
Bu şekilde kurulan matematik modelin çözümüne uygun metodların geliştirilmesi
ileriki çalışmalarda ele alınacaktır.