ÖZET Günümüz rekabet ortamında işletmelerin eğitime verdiği önem artmaktadır. Bu nedenle her işletme farklı yaklaşımlar içinde kendi bünyesi için iyi olduğunu düşündüğü bir eğitime ağırlık vermektedir. Son yıllarda, eğitim ve şirket danışmanlığı yapan özel firmaların çoğalması işletmelerimizin eğitim ihtiyaçlarına cevap verebilecek olumlu bir gelişme olarak nitelenebilir. Ancak, eğitim işini ciddi olarak ele almalıdır. Aksine, eğitimi bir modaya uyma yada sadece eğitim verildi işte anlayışı hakim olursa başarılı olunamaz. Kalite Güvence Sistemlerini yerleştirmek isteyen işletmeler ilk önce üst yöneticilerini; insan ilişkileri, toplam kalite yönetimi, eğiticilerin eğitimi ve problem çözme teknikleri gibi eğitime tabi tutmaktadır. Böylece yöneticilerin, teknik iş bilgileri ile becerilerinin geliştirilmesini temin ettikten sonra diğer alt kademedeki çalışanların gerekli eğitimi almaları sağlanmaktadır. Kalite Güvence Sistemlerinde Eğitim ve Bir Uygulama adlı çalışmamız on bölümden oluşmaktadır. İlk üç bölümde, Kalite Güvence Sistemleri ele alınmış ve eğitimin önemi vurgulanarak eğitim departmanının oluşturulması incelenmiştir. Dördüncü ve beşinci bölümde, eğitim ihtiyaçlarının tespiti ve değerlendirilmesi ile temel eğitim konuları incelenmiştir. Altı ve yedinci bölümde, işbaşında ve iş dışında ki eğitim yöntemlerinden başarılı olan yöntemler üzerinde durulmuştur. Sekizinci bölümde, eğitimlerin nasıl değerlendirildiği incelenmiştir. Dokuzuncu bölümde ise bir işletmede eğitim uygulamaları, ilk sekiz bölümde açıklanan düşünceler ışığı altında ele alarak açıklanmıştır. Kalite Güvence Sistemlerinde, eğitimin başarılı olabilmesi için üst yönetimin eğitime inanması ve eğitimi sonuna kadar desteklediğini tutum ve davranışlarıyla göstermesinde yatar. XV
In today's competitive environment, the importance given to education by companies are increasing. That's why, each company pays different attention towards an education type that they think is important for their company. In recent years, the rise of private companies that gives advisory service toward education and other needs of the company can be describes as a positive improvement on serving the educational needs of our companies. But the companies should take education more seriously. They shouldn't do it just for fashion or just to say that it is done, then it won't be a seccess. Companies that want to start Quality Assurance Systems should firsty begin with educating their managers through public relations, total quality management, education of educators and problem solving techniques. Therefore, after making sure that the managers have obtained technical job information and qualification, they can start educating the other workers. In Quality Assurance Systems, our study titled " Education and Single Application" is formed of ten sections. In first three sections, The Quality Assurance Systems were studied and the educational department's formation has been investigated by indicating the importance of education. In the fourth and fifth sections, the necessity of education was determined and evaluated, also the basic educational topics have been investigated. In the sixth and seventh sections, a special attention was given to the educational methods both on and off dutty. In the eighth section, the evaluation methods of education was investigated. In the ninth section, educational applications in a company were explained through all the thoughts mentioned in the first eight sections. In Quality Assurance Systems, to have a successful educational systems, higher levelled administrators must believe in education, support education and they must show it through their behaviour. xvi