ÖZET Sürekli gelişme içerisinde olan zamanımız iş yaşamında, işletmelerin varlıklarım sürdürebilmesi ve gelişebilmesi, ellerindeki madde ve insan kaynaklarını etkin ve verimli bir biçimde kullanabilmelerine bağlıdır. Bunun altında da, yöneticilerin bazı yeterlilik ve becerilere sahip olması yatmaktadır. Yönetici yeterlilik ve becerilerinin başında ise, yönetimin her safhasının temelini oluşturan karar verme gelmektedir. Yöneticilikten soyutlanamayan karar verme yeteneği, doğuştan gelen bazı özelliklere bağlı olduğu gibi, çeşitli eğitim yöntemleri ile öğrenilip geliştirilebilen bir yapıya sahiptir. Bu düşünceden hareketle, öncelikle çalışmamıza zemin oluşturması açısından, yönetim, yöneticilik kavram ve fonksiyonlarına değinilmiş, yönetici becerileri ortaya konulmaya çalışılmışta. Daha sonra yöneticilerin temel becerisi olan karar vermeye; karar çeşitleri, karar verme süreci ve karar verme teknikleri bakımından değinilmiştir. Çalışmamızın temelini oluşturan ve karar verme becerisini geliştirdiğine inandığımız yöntemleri ele aldıktan sonra da değerlendirmeleri yapılmıştır. Sonuç olarak, karar vermenin yönetimdeki öneminden dolayı, çeşitli eğitim yöntemleriyle bu yönetici becerisinin kazandırılması gerektiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Uygulamaya yönelik verilen eğitim yöntemlerinin, diğer yöntemlere göre üstünlüğünden dolayı, pratiği ağır basan yöntemlerin tercih edilmesi gerektiği aşikardır. Yöneticilikte önemli olan beşeri ilişkiler becerileri ve kavramsal becerilerin kazandırılmasında da uygulamaya yönelik eğitim yöntemlerinin seçilmesi uygun olacaktır.
In the contemporary business world which is continuously developing, the existince and development abilitiy of the companies depend upon how efficient they use their material and human resources. This is in turn contingent upon the qualifications of the managers. Among the qualifications and skills decision.-making can be said to constitute the basis of management's every stages. The ability of decision making which can be abstracted from management is closely attached to inborn faculties. It can be improved through varions education techiques. In order to provide a theoretical froımework to the current work, managerial concept and functions are looked at and skills of managers are examined. Decision making is analyzed in terms of decision types, decision-making processes and techniques. Upon examining methods pertaining to decision-making skills, various evaluations are provided. As a conclusion, due to the importance of decision-making in management it is arqued that management skills should be acquired through various education techniques. As practice-oriented training methods have more advantage than other techniques, pratice methods should be selected. In order to develop human relations and conceptual skills, practice oriented training methods should also be prefered.