dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor İlyas Öztürk |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-13T08:10:15Z |
|
dc.date.available |
2021-04-13T08:10:15Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.citation |
Ersoy, Hüseyin. (1998). Türk ve Alman eğitiminde ortaöğretimlerin sistematik karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94620 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Tezimizde Türk ve Alman Eğitim sistemlerinde Ortaöğretimdeki benzer ve farklı yönleri tespit etmeye çalıştık. Önce her iki sistemin genel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiler verdik ve daha sonra her iki sistemde ortaöğretimi irdelemeye çalıştık. Tespitlerimizin neticesinde Almanya'da eğitim işlerini Eyaletler ile Merkezi yönetimin birlikte yürüttüğünü, Merkezi yönetimin eğitim işlerinde çok fazla söz sahibi olmadığını, bu konuda Eyaletlerin eğitim işlerinde ağırlıklı olarak etkin olduğunu ve yetkili saptamaya çalıştık. Buna karşılık Türkiye'de eğitim işlerinin tamamının Merkezi yönetim tarafından yürütüldüğünü gördük. Diğer yandan Alman eğitim sisteminde ortaöğretimin iki kademeden oluştuğunu ve her Eyalette eğitim işlerinde farklılıklar olduğunu tespit ettik. Buna karşılık Türk eğitim sisteminde ortaöğretimin tek kademeden oluştuğunu ve eğilim işlerinin bütün Türkiye'de aynı şekilde Merkezi yönetim ağırlıklı olarak uygulandığını tespit ettik. Bunun yanında Almanya'da eğitime ayrılan kaynağın ve ortaöğretimdeki öğrenci sayısının Türkiye'de eğitime ayrılan kaynağa göre ve ortaöğretimdeki öğrenci sayısına göre çok yüksek olduğunu saptamış okluk. |
|
dc.description.abstract |
In our thesis, we are trying to find out the differences and the similarities in secondary schools between Turkish and German Education Systems. Firstly we informed the main structure and the operation of the two systems and studied on secondary schools in these systems. As a result of this, In Germany, States and Federal government are operating an education system and in the system the states are more active than the federal government. Contrary to this, Central government runs an education system. In addition, In German Education System, a secondary education has two phases and we have determined there is differences in education among the states. But a secondary education has only one phase in Turkey. Education is run by the Central government similarly in every part of Turkey. The financial sources provided by the Federal Government of Germany and the numbers of students are really higher. |
|
dc.format.extent |
X, 102 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Türk eğitim sistemi |
|
dc.subject |
Alman eğitim sistemi |
|
dc.subject |
Ortaöğretim kurumları- Türkiye |
|
dc.subject |
Ortaöğretim kurumları- Almanya |
|
dc.title |
Türk ve Alman eğitiminde ortaöğretimlerin sistematik karşılaştırılması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Alman Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Ersoy, Hüseyin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|