Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim 4. 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin insan hakları ve demokrasi eğitimindeki işlevselliği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Recep Kaymakcan
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:48Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:48Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Aydeniz, Duriye. (2010). İlköğretim 4. 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin insan hakları ve demokrasi eğitimindeki işlevselliği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94548
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sosyal sorumluluk projeleri kurumların özellikle şirketlerin marka imajına değer katmada önemli aktivitelerinden birisi haline gelmiştir. Bu bağlamda toplumsal ihtiyaçların giderilmesi için yapılan projelerin çoğalması iyi bir gelişmedir. Yalnız sosyal faydanın ne olduğunu bilmek sosyal sorumluluğun en önemli kriteridir.Bu tezin amacı; Kocaeli'deki sosyal sorumluluk projelerinin sosyal fayda boyutunu incelemek ve yerel anlamda örnek fikirler sunmaktır.Bu çalışma yapılırken sosyal sorumluluk en geniş anlamıyla açıklanmış ve sosyal sorumluluk projeleri fayda, hata ve eksiklikler perspektifinden eleştirilmiştir.Sonuçta; yerel yönetimlerin yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin ulusal alanda yapılana göre daha yararlı olduğu ve yerel yönetimlerin sosyal sorumluluk projelerinde ortak katılım gerçekleştirdiklerinde sosyal faydanın maksimum düzeye ulaşacağı gerçeği ortaya çıkmaktadır.Sosyal sorumluluk projeleri kurumların özellikle şirketlerin marka imajına değer katmada önemli aktivitelerinden birisi haline gelmiştir. Bu bağlamda toplumsal ihtiyaçların giderilmesi için yapılan projelerin çoğalması iyi bir gelişmedir. Yalnız sosyal faydanın ne olduğunu bilmek sosyal sorumluluğun en önemli kriteridir.Bu tezin amacı; Kocaeli'deki sosyal sorumluluk projelerinin sosyal fayda boyutunu incelemek ve yerel anlamda örnek fikirler sunmaktır.Bu çalışma yapılırken sosyal sorumluluk en geniş anlamıyla açıklanmış ve sosyal sorumluluk projeleri fayda, hata ve eksiklikler perspektifinden eleştirilmiştir.Sonuçta; yerel yönetimlerin yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin ulusal alanda yapılana göre daha yararlı olduğu ve yerel yönetimlerin sosyal sorumluluk projelerinde ortak katılım gerçekleştirdiklerinde sosyal faydanın maksimum düzeye ulaşacağı gerçeği ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstract Social responsibility projects, particularly in companies that add value to the brand image has become one of the important activities. In this context, the social need for elimination of the proliferation of projects is good development. Exclusively social benefits only to know what is the most important criteria of social responsibility.This thesis? objective is to examine the dimension of the social benefits of social responsibility projects in Kocaeli and offer sample ideas in the local sense.While this study is done, social responsibility are described in the brodest sense and social responsilibility projects has been criticized from the perspective of benefits, errors and omissions.End of the study, local governments made it their social responsibility projects in their areas according to national and local governments to be more useful for public participation in social responsibility projects to reach the maximum level of social benefits when they realized the truth emerges.
dc.format.extent X, 157 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal sorumluluk projeleri
dc.subject Yerel yönetimler
dc.subject Sosyal fayda
dc.title İlköğretim 4. 5. sınıf sosyal bilgiler dersinin insan hakları ve demokrasi eğitimindeki işlevselliği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Aydeniz, Duriye
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/