Turizmin önemli unsurlarından olan ve sektörde lokomotif görevi üstlenen konaklama işletmeleri, yüksek düzeyli sabit ve değişken maliyetlere sahip yatırımlar sonucunda oluşmaktadırlar. Hızlı değişen müşteri talep ve isteklerini karşılayabilmesi ve diğer konaklama işletmeleri ile yaşanan yoğun rekabette ayakta kalabilmesi için işletmenin her alanında olduğu gibi pazarlama alanında da yeniliğe önem vermek bir bakıma zorunluluk arz eder hale gelmiştir. Bunun içinde, yeniliklere önem veren, benimseyen ve uygulayan bir örgüt kültürü oluşturulabilmelidir.Bu çalışmanın amacı İstanbul'daki beş yıldızlı konaklama işletmelerinde örgüt kültürünün pazarlama yeniliğine etkisini ölçebilmektir. Araştırma yönteminde 5'li likert ölçeği olan anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma bağlamında, İstanbul ilinde 42 beş yıldız otel işletmesinin % 28,6'sına tekabül eden 12 adet beş yıldızlı konaklama işletmesinde satış ve pazarlama departmanı çalışanlarına anketler uygulanmış ve veriler SPSS 15 programında analiz edilmiştir.Verilerin analizleri sonucunda; bağımsız değişkenler olarak yaş, cinsiyet, eğitim, deneyim süreleri ile bağımlı değişken olarak düşünülen örgüt kültürü, örgütsel yenilik ve pazarlama yeniliği alt boyutları arasında yapılan t ve One Way Anova testleri sonucunda anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ayrıca, örgüt kültürü ile örgütsel yenilik ve pazarlama yeniliği alt boyutları değişkenleri arasında yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda da söz konusu alt boyutlar arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmakla beraber çok güçlü bir ilişki bulunamamıştır. Bununla beraber örgütsel yenilik ve alt boyutları ile pazarlama yeniliği arasındaki korelasyon katsayısı daha güçlü çıkmıştır. Konaklama işletmelerinde örgütsel yenilik ve alt boyutlarını benimseyen işletmelerde pazarlama yeniliğinin yaygın olduğu sonucuna varılmıştır.
As a key element and the locomotive of tourism, hospitality facilities arise as a result of investments consists of high-level, fixed and variable costs. Giving importance to innovation in marketing has become mandatory as a result for the need of satisfying fast-changing customer demands, requests and to survive in the intense competition with the other accommodation companies. In this case, an organizational culture which is featuring, adopting and enforcing innovation should be constructed.The aim of the study is to measure the effects of organizational culture to marketing innovations in hospitality industry taking place in Istanbul. 5-Likert scale survey technique was used as a research method. In the context of the study, surveys were applied to employees of sales and marketing department of 12 five-star hotel establishments corresponding to the 28.6 % of the 42 five-star accommodation companies in Istanbul and data were analyzed by SPSS 15 program.As a result of data analysis and performed t and One Way ANOVA tests, no significant difference was found between independent variables as age, gender, education, experience and the dependent variables of the subdimensions of organizational culture, organizational innovation and marketing innovation. Furthermore, as a result of correlation and regression analysis between the variables of the subdimensions of organizational culture, organizational innovation and marketing innovation; a significant positive correlation was found between them; while it is not strong. Beside of this, the correlation between organizational innovation with its subdimensions and marketing innovation was resulted stronger. In hospitality enterprises which are adopting the organizational innovation and its subdimensions; marketing innovation has found widespread.