Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kava’id-i Türkiyye’nin modern Türkçe öğretimi yöntemleri bakımından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Engin Yılmaz
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:11Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:11Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Tarahija, Azra. (2008). Kava’id-i Türkiyye’nin modern Türkçe öğretimi yöntemleri bakımından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94378
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı, Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Türkçe başarılarına ve tutumuna etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretimi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Literatür taramasından elde edilen bilgiler ışığında bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirilmiştir.Araştırma öntest sontest kontrol gruplu deneysel desende yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya ili Merkez ilçelerinden bir ilköğretim okulu üçüncü sınıflarından 56 öğrenci ile deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney ve kontrol grupları arasında homojenliği sağlaması açısından her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Deney grubuna Bilgisayar Destekli Öğretim, Kontrol grubuna ise Geleneksel Öğretim uygulanmıştır.Araştırma sonucunda Bilgisayar Destekli Öğretim uygulaması ile Geleneksel Öğretim uygulaması başarı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Bilgisayar destekli öğretim ortamında öğrenen deney grubu öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarının geleneksel yöntemle ders işlenen kontrol grubu öğrencilerinden daha olumlu olduğu görülmüştür.
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the effects of Computer Assisted Instruction on the success and attitude of the 3rd Grade primary school students. For this purpose literature review on Computer Assisted Turkish Instruction was performed first. Under the light of data obtained from the literature review, materials for computer aided instruction were developed.The study was performed with an experimental design of pretest, post-test. The sample of the study was the 56 students in a primary school in Sakarya province and these students were divided control and experimental groups. In order to obtain homogeneity between the control and experimental groups, pretests were applied to both groups. While computer aided instruction was given to the experimental group, the control group was given traditional instruction.According to the results of the study, there is no significant difference between groups which was subject to the computer assisted instruction and traditional instruction. It was seen that the attitudes of the experimental group students subject to the computer aided instruction are better than the attitudes of the control group students who are subject to the traditional instruction methods.
dc.format.extent VI, 128 yaprak ; 27 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Öğrenme Ortamı
dc.subject Türkçe Öğretimi
dc.subject Bilgisayar Destekli Öğretim
dc.subject Tutum Ölçeği
dc.title Kava’id-i Türkiyye’nin modern Türkçe öğretimi yöntemleri bakımından değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Tarahija, Azra
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/