Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yapılandırmacılık kuramına göre işlenen ilköğretim 6. sınıf “kuvvet ve hareket” ve “maddenin tanecikli yapısı” ünitelerinin başarısının incelenmesi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Bayram Çetin.
dc.date.accessioned 2021-04-06T08:33:09Z
dc.date.available 2021-04-06T08:33:09Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Ergül, Nurcan.. (2008). Yapılandırmacılık kuramına göre işlenen ilköğretim 6. sınıf “kuvvet ve hareket” ve “maddenin tanecikli yapısı” ünitelerinin başarısının incelenmesi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94356
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sünnetin, Kur'an'dan sonra ikinci kaynak olması ?slam âlimlerinin bu kaynağı koruma ve anlamaçalısmaları üzerinde yoğunlasmasına sebep olmustur. Kaynağını Hz. Peygamber (sallallahü aleyhi vesellem)'den alan Sünnet'in ve bunun yazıya geçirilmis sekli olan hadislerin zamanımıza sağlıklı birsekilde ulasması, gönlünü bu hizmete adayan ?slam âlimlerinin çabalarıyla gerçeklesmistir.Hadislerin değeri onu günümüze tasıyan ravilerin arastırılmasını gerektirmis ve bunun sonucunda tabakateserleri vücuda getirilmistir. Tabakat eserlerinin yazılıs amacı hem bu değerli insanların hayatını ortayakoymak hem de kötü niyetli kimselerin durumlarını belirtmektir. Bu amaçla, sahih hadisleri ihtiva edenKütüb-i Sitte'de rivayetleri bulunan ravilerin hayatlarını esas alan rical eserleri kaleme alınmıstır.Bunların en meshurlarından biri de ?bn Hacer el-Askalânî'nin yazmıs olduğu Tehzîbü't-Tehzîb'dir.Türünün en önemli eseri olan Tehzîb'de yaklasık on iki bin ravinin hayatı incelenmistir.Biz çalısmamızda bu eseri temel alarak ravilerin ibadet hayatlarını ve ibadet hayatlarıyla ilmî yönleriarasındaki iliskiyi inceledik. ?badet hayatlarıyla ilmî yönleri arasındaki iliski olumlu mudur; yoksaolumsuz mudur? Olumlu ise bu, pratikte ne anlam ifade etmektedir? Olumsuz ise hangi açılardanolumsuzdur? sorularının cevaplarını arastırdık. Amacımız Kütüb-i Sitte ricali üzerine yazılmıs bu eseritetkik ederek hem ibadet-ilim iliskisini ortaya koymak hem de Kütüb-i Sitte ricalinin ibadet hayatlarınıanlamaya çalısmaktır.Arastırma neticesinde yaklasık yüz elli raviyi incelenmis bulunmaktayız. Ortaya çıkan sonuç, ravilerinibadet hayatlarına son derece önem verdiklerini göstermektedir. ?badete verdikleri önemin, ilmî hayatlarıüzerinde de etkili olduğu gözlemlenmektedir. Genel itibariyle ravilerin, ibadet hayatlarıyla ilmî yönleriarasındaki iliski müsbet yönde sekillenirken bazı ravilerin ileri derecede ibadete düskün olmaları ilmîyönleri üzerinde olumsuz etkilere sebep olmustur.
dc.description.abstract Since sunna is the second source after Kur?an, this causes Islam alims focusing to protect and tounderstand sunna. Arrivals of sunna which originated from Hz. Muhammed and its written formhadith to our time accurately occurred with the endeavors of Islam alims who served for this purposewith their heartsIt is required to investigate ravies who made to arrive hadith to our time because of values of hadith andas a result, tabakat literature was arisen. The purpose of this literature is both to figure out the lives ofthese meritorious people and to indicate the situations of malevolent people. For this purpose, ricalliterature which based to lives of ravies whose rivayeths were found in Kutub-i Sitte which contains sahihhadith arose. One of the most popular of these is Tehzibu?t Tehzîb which was written By Ibn Hacer el-Askalani. Tehzîb, which is the most important one of this literature, studied the lives of about 12,000ravies.In our study, we studied the ibadeth lives and relationship between their ibadeth lives and their scientificperspectives based on this work of art. ?Is the relationship between their ibadeth lives and their scientificperspectives positive or negative? If it is positive, what does that mean in practical manner? If it isnegative, in which views?? These are the questions which we tried to answer. Our purpose is to figureout relationship between ibadeth and science and to try to understand the ibadeth lives of rical of Kutub-iSitte by investigating this work of art which was written about rical of Kutub-i Sitte.We studied 150 ravies in our study. The results showed that ravies gave importance to their ibadeth livessignificantly. It was concluded that the importance they gave to ibadeth had an effect on their scientificlives. As relationship between scientific perspectives and ibadeth lives of ravies is positive, extremeimportance given to their ibadeth lives by some ravies caused negative effect on their scientificperspectives.
dc.format.extent VII, 136 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Raviler
dc.subject İbadet hayatları
dc.subject İlmi yönleri
dc.title Yapılandırmacılık kuramına göre işlenen ilköğretim 6. sınıf “kuvvet ve hareket” ve “maddenin tanecikli yapısı” ünitelerinin başarısının incelenmesi ve öğrencilerin program hakkındaki görüşleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Ergül, Nurcan.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/