dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-05T13:35:04Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T13:35:04Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Karaman, Sevim. (2001). Eğitimde özelleştirme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94330 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Anaerobik eşik (AE), %10 AE altı ve %10 AE üstü şiddetteki devamlı koşuların dayanıklılık gelişimine olan etkilerini incelemektir. Yaş ortalamaları 21+2,3 yıl olan gönüllü 18 erkek beden eğitimi öğrencisi denek olarak kullanılmıştır. AE testi Conconi yöntemine göre True 750 S.O.F.T. System marka koşu bandı ve Polar kalp atım cihazı kullanılarak belirlenmiştir. Denekler AE noktasında koşabildikleri süreye göre rast gele 3 gruba ayrılarak ( AE, %10 AE üstü, %10 AE altı) haftada 2 gün 4 hafta boyunca belirlenen şiddet derecelerinde koşu bandında antrenman yaptırılmış daha sonra ilk ölçümler tekrarlanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Wilcoxon ve ANOVA uygulanmıştır. AE, %10 AE üstü, %10 AE altı şiddette çalışan grupta çalışma sonrası AE noktasındaki koşu hızlarında artış meydana gelmiştir (p<0,05). AE, %10 AE üstü, %10 AE altı şiddette çalışan grupta çalışma sonrası AE noktasındaki kalp atım hızlan arasında fark bulunamamıştır (p>0,05). AE noktasında koşabildiği sürelerde sadece %10 eşik üstü grubunda düşüş gözlenmiştir (p<0,05). Tüm grupların Cononi testinde koşabildikleri toplam mesafe artmıştır (p<0,05). AE noktasındaki koşuda ortalama ve maksimal KAH değerleri küçükten büyüğe doğru sıralandığında %10 AE altı, AE, %10 AE üstü şeklindedir(p<0,05). Dayanıklılık gelişimi için uygulanan farklı şiddetteki antrenmanlar benzer etkilerde bulunmakla birlikte düşük şiddetle antrenman yapan grup (%10 AE altı ) aynı egzersiz şiddetinde daha az fizyolojik stres altında kalmaktadır. Bu ise dayanıklılık gelişimi için AE altındaki çalışmaların daha yararlı olabileceğini göstermektedir |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to examine the effects of Anaerobic Threshold Training (ATT), which is %10 below ATT, ATT and %10 above ATT on the endurance of athletes. In this study, volunteer 18 male students of physical education, aged 21 ±2. 3 participated study. In this study according to Conconi methods was used to designate AT of the subjects. And True 750 S.O.F.T System trade mill were used to determine AT and training intensity. Polar Heart Rate were also used to determine heart rate of the subjects.. Subjects were divided randomly into three groups (AT,%10 below AT, %10 above AT), they trained 2 times a week for 4 weeks with an intensity corresponding to their AT. All measurements were taken before and after training period. Wilcoxon and ANOVA test were used to evaluate the effects of training. In addition, all training types improved the runing speed on AT significantly (p<0,05). There was no significant differences betwen the groups's heart rate on the AT after the training (p>0,05). Running time scores of group running % 10 above of AT dropped at the end of the training period.(p<0,05). Running distance on the Conconi test for all groups were increased (p<0.0,5). When average and max HR scores on AT were ordered from low to high, scored were like that %10 below AT, AT, %10 above of AT. Although intensity of diffirent training type develop the endurance, %10 below of AT group which was less under pysiological stress. So it was provered that %10 below of training was more effective to develop endurance. |
|
dc.format.extent |
VIII, 105 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Anaerobik eşik (AE) |
|
dc.subject |
%10 AE altı ve %10 AE üstü şiddetteki devamlı koşular |
|
dc.subject |
Dayanıklılık |
|
dc.title |
Eğitimde özelleştirme |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Karaman, Sevim |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|