Açık Akademik Arşiv Sistemi

Döviz SWAPları ve uygulamaları

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Erhan Birgili
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:35:04Z
dc.date.available 2021-04-05T13:35:04Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Eryılmaz, Betül. (2000). Döviz SWAPları ve uygulamaları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94328
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, A.İ.B.Ü. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü 1999-2000 Yılı Özel Yetenek Sınavı'nın analizini yapıp, kazanan adayların ÖSS puanları, OÖBP'lan, YTTP'ları ile 1. Sımf akademik başarılan arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Bir diğer amaç ise, yetenek sınavı sırasında adayların ölçülen değerleri arasında bir ilişkinin olup olmadığını incelemektir. Araştırma, yaş ortalamaları 19,19 ± 1,22 yaş olan 480 erkek ve yaş ortalamaları 19,73 ± 1,03 yaş olan 123 bayan olmak üzere A.İ.B.Ü. BESYO 1999-2000 Yılı Özel Yetenek sınavına katılan toplam 603 denek üzerinde yürütülmüştür. Deneklerin yetenek test derecelerinin elde edilmesinde; 12 dakika Cooper testinde Casio marka 1/100 sn ölçekli el kronometresi, 400 m. koşu ve koordinasyon testinde 1/100 sn ölçekli Prosport Fotosel ve kronometre, esneklik test ölçümünde 56 cm ölçekli, otur-eriş test sehpası ve dikey sıçrama testinde A.İ.B.Ü. BESYO öğretim elemanlarının modifiye ettiği 110 cm ölçekli dikey sıçrama bataryası kullanılmıştır. Verilerin analizi "SPSS 8.0 for windows" paket programında yapılmış, değişkenler arasındaki ilişkiye Pearson korelasyon tekniği ve değişkenler arasındaki farka independent-Sample T-test'i kullanılarak bakılmıştır. Yetenek sınavına katılan erkek ve bayan adayların yetenek testlerinde ölçülen değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır (p<0,05). Yetenek sınavım kazanan erkek adayların ÖSS puanlan ile akademik basanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunurken (p<0,05), yetenek sınavını kazanan bayan adaylarda ÖSS puanı ile akademik başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p>0,05) Yetenek sınavım kazanan erkek ve bayan adayların OÖBP ile akademik basanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki gözlemlenmemiştir (p>0,05). IXYetenek sınavını kazanıp I. öğretimde okuyan erkek öğrencilerde YTTP'ları ile akademik başarılan arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunurken (p<0,05), n. Öğretimde okuyan erkek öğrencilerde bu değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır (p>0,05). Yetenek sınavını kazanıp 1. öğretimde ve 11. öğretimde okuyan bayan öğrencilerde YTTP'ları ile akademik başarılan arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05). Bu çalışmada ulaşılan sonuçlar daha geniş kapsamlı olarak ele alınıp tartışılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Beden Eğitimi ve Spor, Özel Yetenek Sınavlan, OÖBP, ÖSS Puanı, YTTP, Akademik Basan.
dc.description.abstract The purpose of this study was; (1) to investigate the relationship between academic achievement and ÖSS, OÖBP, YTTP scores and (2) to investigate the relationship between the ability scores of participated student by analyzing 1999-2000 Special Ability Test of School of Physical Education and Sports Department in A.I.B.U. A total of 603 subjects participated in this research. 480 of them were male with a mean of 19,19 ± 1,22 years old and 103 of them were female with a mean of 19,73 ± 1,03 years old. The instruments of this study were; (1) Casio hand chronometer (1/100 sec) for Cooper test; (2) Prosport Fotocell (1/100 sec) for 400 m. and coordination tests; (3) sit and reach table for flexibility (max:56 cm); (4) vertical jump apparatus modified by Al.B.U P.E.S.D instructors for vertical jump (max: 1 10 cm). The data were analyzed by SPSS 8.0 version for windows. The relationship among the variables assessed through Pearson Product Movement and the differences between variables were assessed through Independent Sample-T-Test. As expected, there were significant relationship among the variables of this study (p<05). The relationship between ÖSS scores and academic achievement of female candidates who were successful at 1999-2000 Special Ability Test of School of Physical Education and Sports Department in 1999-2000 Special Ability Test of School of Physical Education and Sports Department in Al.B.U. was successful (p<05). On the contrary, there was not a statistical significant relationship between ÖSS scores and academic achievement of female candidates who where successful at special ability test (p>.05). XIIt also was found that there was no significant relationship between OÖBP and academic achievement of male and female candidates who were successful at special ability test (p>.05). The results of this study indicated that there was a significant relationship between YTTP scores and academic achievement of male candidates who enrolled in first education (p<05). However, there was no significant relationship between YTTP scores and academic achievement of male candidates who enrolled in second education (p>.05). Relationship was recorded between YTTP and academic achievement of female candidates who enrolled in first education and second education (p<.05). These results were further elaborated and discussed. KEY-WORDS: Physical Education and Sports, Special Ability Tests, OÖBP, ÖSS scores, YTTP, Academic Achievement. xn
dc.format.extent XI, 97 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Beden Eğitimi ve Spor
dc.subject Özel yetenek sınavları
dc.subject OÖBP
dc.subject ÖSS puanı
dc.title Döviz SWAPları ve uygulamaları
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe ve Finansman
dc.contributor.author Eryılmaz, Betül
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record