Bu çalışma, ilköğretim okullarında bilgisayar destekli öğretimin konumu üzerinde yapılan bir kaynak taramasıdır. Kaynak taraması yoluyla bilgi toplanması ülkenin belli üniversitelerinin, özellikle eğitim fakültelerinin, kütüphanelerinden yararlanılarak yapılmıştır. Amacımız, bilgisayar kullanım alanlarını tespit edip, bilgisayar destekli öğretim yöntemlerini ilköğretim çağındaki öğrencilerin bilgisayar destekli öğretimden nasıl faydalanabileceklerini ortaya koymaktır. Çalışma esnasında Türkiye'nin muhtelif yerlerinde yapılan benzer araştırmalarla da karşılaştırmalar yapılarak değerlendirmelere gidilmiştir. Araştırma ana hatlarıyla iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; bilgisayarın tarihi, eğitimdeki etkisi, bilgisayar destekli öğretim modelleri ve gerçekleşme biçimleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise; ilköğretim okullarında bilgisayar destekli öğretim süreci, bu süreç sırasında ortaya çıkacak aksaklıkların çözümü ortaya konuldu. Sonuç olarak; eğitim ve bilgisayar, günümüzde ve gelecekte etkileşim halinde olacaktır. Nitelikli bir eğitim programında, diğer öğrenme araçları gibi bilgisayar da önemli bir yere sahiptir. Bilgisayarın ilköğretimde etkili olarak kullanılması, çocukların dünyayı algılamasında ve teknolojik gelişmelere uyum sağlamasında etkili olacağı anlaşılmaktadır. Bilgisayar destekli öğretim sürecinde donanım, yazılım, öğretmenlerin eğitimi, fiziki ortam gibi birçok konuda önemli sorunların aşılması gerektiği gözlenmiştir. Bir an önce ilköğretim okullarında bilgisayar destekli öğretime geçilmesi gerekliliği belirtilerek, birtakım öneriler getirilmiştir.
This work is a source hatching on computer supported Education in primary Schools Getting knowledge by the way of source hatching was done benefiting from libraries of wellknown Univesitles and education faculties. Our aim is determining, sing areas of computers and the enecessity for the primary age students teaching, giving methods supparted by computers searches made in different parts of Türkiye were compared and made a conclusion at the time of working. This search is mainly formed in to two parts. The first part is about the history of computec, effect on education, teaching models supported by computer and the type of mateerialization. In the second part education supported by computers at primary school and how to solve the problems occuring process in this was shown. As a conclusion education and computer will communicate with each other in the future. At quality educational programme computer has an important place like the other learning methods. Using of computers at primary age effectly is believed that will be an effect on perception of the children the world and adaptation of teachnological advancement. Overcoming important problems of many subjects was observed that necessary like being equipped at teaching process supported by computers, software, educating the teachers and physical environment. vn