Açık Akademik Arşiv Sistemi

Orta öğretimde ailenin öğrenci başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ali Arslan
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:55Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:55Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Türk, İsmail. (1999). Orta öğretimde ailenin öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94211
dc.description.abstract Araştırma alanımızın konusu olan özürlülerin eğitim ve istihdamı ile ilgili olarak Dünyadaki uygulamalara baktığımızda, bu sorunun tüm dünya ülkeleri ve vatandaşları için uluslararası boyutta ele alındığını ve çözümler üretilmeye çalışıldığını görmekteyiz. Konunun önemini, insan haklan ve onuru acısından öncelikle ele alan Dünya ülkeleri, özürlülük sorununu Birleşmiş Milletler öncülüğünde ve Uluslar arası Çalışma Örgütü (İLO) normları ışığında değerlendirerek çözümleme yününde bir gayretin ve çalışmanın içinde olduğunu görmekteyiz. Çağdaş dünyanın bir üyesi olan ve insan haklan standartlarını her gün geliştirerek istenilen hedeflere bir an önce varmayı ve tüm vatandaşlarına daha güzel bir dünya ve gelecek sağlamayı hedef edinen Türkiye Cumhuriyeti Devleti de özürlülerle ilgili olarak, konunun önemini bilerek ve kavrayarak soruna yaklaşmış olup, bunun sonucunda da tüm özürlülerini Anayasal güvenceye kavuşturma yolunu seçmiştir. Yapılan bu çalışma ile ülkemizdeki özürlülerin genel durumu, bedensel, zihinsel ve ruhsal özürlüler ana başlıklan altmda bilimsel olarak tasnif edilerek, kavranılan açıklanmış, rehabilitasyon kavramı çerçevesinde mesleki eğitim ve mesleki rehabilitasyonun özellikleri ve gerekliliği, tıbbi ve psiko- sosyal rehabilitasyonla bağlantısı kurularak incelenmiş, konunun Dünya ve Türkiye boyutunda gelişimi ile bağlantısı kurulmuştur. Aynca; Türkiye'de özürlülük sorununu yasal, tıbbi, hukuki, idari ve teknik mevcut uygulamalar çerçevesinde bir bütün olarak ele alarak incelenmiş ve araştınlarak, özürlülere yönelik mesleki eğitim ve mesleki rehabilitasyon sosyal politikalan, uygulamalan ve karşılaşılan engeller bilimsel veriler ışığında değerlendirilmiş ve konuya yasalar, eğitim, ağır özürlüler, mesleki rehabilitasyon ve istihdam açılarından ayn ayn yaklaşım gösterilerek öneriler sunulmuştur. Bilimsel bir çalışma alanı ve bu alan içerisinde de "özürlülerin istihdamı açısından mesleki rehabilitasyonu'na yönelik çalışmalar"la ilgili olarak hazırlanan bu yüksek lisans tezi, konusuyla ilgili bilimsel kaynakların taranması, tasnifi, değerlendirilmesi, yasal boyutlarının araştınlması, belgelenmesi, irdelenmesi yoluyla bilimsel ve yazılı veriler ışığında ulaşılan kaynaklann akademik formasyon sınırlan içinde değerlendirilmiştir.
dc.description.abstract Referring the practices about the education and the employment of the handicapped done in World at large, which is the subject of our research field, we see that this problem is treated in international dimension for all countries and their citizens and they are all seeking solutions for it. We see that countries paying to the subject priority consideration in terms of human rights and dignity are trying hard to solve the problem of disablement in the light of the norms of International Labor Organization and in the pioneering of United Nations. Turkish Republic being the member of modern world, aiming to reach goals aspired soon and to provide all its citizens with a better world and future approached to the subject about the handicapped wisely and therefore; it chose the way of providing the handicapped with constitutional assurance too. With this research, concepts related to the handicapped are explained by scientific classification of the general situation into main titles like corporal, mental and psychological; characteristics and necessity of vocational rehabilitation and vocational education are scrutinized in the frame of the concept of rehabilitation by relating them to the medical and psycho-social rehabilitation and also to its development in the aspect of the World and Turkey. Moreover; the problem of disablement in Turkey is viewed in the frame of present legal, medical, administrative and technical practices as a whole and vocational education and vocational rehabilitation social politics towards the handicapped and practices and the obstacles faced with are researched and evaluated in the light of scientific data and the suggestions are made to the problem by treating the subject in terms of legislation, education, the heavily-disabled, vocational rehabilitation and the employment separately. This master's thesis that is prepared in a scientific study field and in this field about "vocational rehabilitation oriented- studies in terms of the employment of the handicapped" aims to arrive certain conclusions by evaluating the sources that were reached in the light of written and scientific data in the borders of academic formation and by considering the scientific sources related to the topic at length and by scanning, classifying, evaluating, researching the legal dimensions, and documenting them.
dc.format.extent VIII, 625 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İstihdam, Özürlüler
dc.subject Özürlüler- Mesleki Rehabilitasyon- Türkiye
dc.title Orta öğretimde ailenin öğrenci başarısına etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Sosyoloji Bilim Dalı
dc.contributor.author Türk, İsmail
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record