Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul öncesi öğretmenlerinin 3-6 yaş grubu çocukların beden eğitimi faaliyetlerine ilişkin görüşleri (Adapazarı örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:55Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:55Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Bayraktar, Ramazan. (2000). Okul öncesi öğretmenlerinin 3-6 yaş grubu çocukların beden eğitimi faaliyetlerine ilişkin görüşleri (Adapazarı örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94208
dc.description.abstract Günümüz işletmelerinde, değişme ve gelişmenin sürekli hızlandığı, bilgi ve teknolojinin çeşitlendiği ve rekabetin yoğunlaştığı bir dönem yaşanmaktadır. Başka bir ifadeyle, yenilik yapmak, bilgi üretmek ve rekabet avantajı sağlamak günümüz işletmelerinde kârlılıktan daha önemli hale gelmiştir. Yönetim düşüncesi, modelleri ve kavramlarının yaşanılan tarihsel süreç içinde değişmesi, gelişmesi ve çeşitlenmesiyle günümüze kadar gelen farklı yaklaşımlar ve uygulamalar sonucunda bugün işletmelerin "Toplam Kalite Yönetimi" kavramıyla yeni bir çehre kazanmaya çalıştıkları gözlenmektedir. Çalışma, empatik iletişim, işletme kültürü, karar verme, plânlama, örgütleme, eşgüdümleme, güdüleme, kontrol, denetleme ve işgücü verimliliği gibi kavramlarda ön plâna çıkan yönetim boyutunun değişimler karşısındaki tutumu, yönetici - işgören iletişiminde kurulan empati düzeyi ve bunun verimlilik üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. I. Bölümde, kapsamlı olarak yönetim modelleri üzerinde durulmuştur. II. Bölümde, yönetimin üstlendiği roller açıklandıktan sonra, bu rollerin verimliliğe olan etkileri teorik olarak irdelenmiştir. III. Bölüm ise bir anket çalışmasıdır. Bu çalışmada, Arma Filtre Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. adıyla bilinen örgüt örneklem seçilerek uygulanan yönetim modeli, bu modelin yönetim kademesi tarafından ne derece benimsendiği ve çalışanlar tarafından algılanış biçimi belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak, yönetim kademesinin, uygulanan kalite yaklaşımlarını benimsedikleri ve bunun işgörenler üzerinde olumlu yansıdığı görülmektedir. Bu bağlamda, modeli uygulayan yönetimin kurduğu empatik iletişim ve işgücü verimliliği arasında doğru orantılı bir ilişki bulunmaktadır. IV
dc.description.abstract In Today' s administrations, we are living in a term in which change and development is continually speeding up, a variety of knowledge and technology is appearing and competition is increasing rapidly. In other words, to make newness, to produce knowledge and to obtain competition advantage, has become much more important than profitableness in Today' s administrations. In the historical process, through change, development and variation of management considerations and models and concepts as a result of different approaches and applications it' s being observed that Today, administrations are working to obtain a new aspect with the concept "Total Quality Management". The conduct of management dimension appearing in concepts such as work, emphatic communication, culture of administration, decision, planning, organization, coordination, motivation, control, inspection and productivity of working power comprises the emphatic level formed within the communication between administrator - worker and it' s effects on productivity. In the I. Chapter, administration models are being examined. In the II. Chapter, after the functions of administration are explained, the effects of these functions on productivity are being theoretically examined. The III. Chapter, is about inquiry work. In this work, the company "Arma Filtre Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.Ş." an example of administration model being applied, how much of this model is being adopted by administrators and it' s perception workers are being determined. As a conclusion, it has been seen that, administrators have adopted Quality approaches being applied and this made good influence on workers. In this sense, there is a directly proportional relation ship between the emphatic communication formed by administrators who apply this model and work power productivity. T.C. YÜKSEKÖ?RETİM KURULU DOKÜMANTASYON MERKEZİ
dc.format.extent IX, 65 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Örgütler
dc.subject Yönetim süreci
dc.subject İşgücü verimliliği
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin 3-6 yaş grubu çocukların beden eğitimi faaliyetlerine ilişkin görüşleri (Adapazarı örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Bayraktar, Ramazan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record