dc.date.accessioned |
2021-04-05T13:34:55Z |
|
dc.date.available |
2021-04-05T13:34:55Z |
|
dc.date.issued |
2000 |
|
dc.identifier.citation |
Hop, Musa. (2000). Muhammed Ali es-Sabuni ve Ravaiu’l-beyan tefsiru ayati’l ahkam mine’l-kur’an-ı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/94199 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz pazarlarında Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (KOBİ) son derece hayati önem taşımaya başlamışlardır. Günümüz yoğun rekabet altında KOBİ' ler rekabeti yakalamalı ve pazar çevresiyle senkronize olabilmek için pazar çevresinde yaşanan değişimlere adapte olmak zorundadırlar. Ayrıca KOBİ' ler pazar çevresinde yaşanan değişimler ve pazar konumlan hakkında bilgi edinebilmek için bilgi akışını sağlayacak bir pazarlama bilgi sistemi oluşturmak zorundadırlar. Bunun yanında yeni yönetim teknikleri konusunda uzmanlaşma ve bu teknikleri kendi organizasyonlarına uyarlamak konusunda beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada performans iyileştirme amaçlı olarak stratejik pazarlama planlamasının KOBİ'lerde uygulanması incelenmektedir. Çalışmada stratejik pazarlama planlamasının KOBİ' ler için firma analizi ve firmanın yüz yüze kaldığı fırsatların ve tehditlerin değerlendirilmesine önemli katkılar sağlayacağı öne sürülmektedir. Elde edilen bulguların, stratejik pazarlama planlamasının çevresel tarama ve fırsatların, tehditlerin değerlendirilmesi gibi çeşitli yönlerden KOBİ'lere faydalı olacağı belirtilmektedir. Ayrıca stratejik pazarlama planlamasının hayata geçirilmesinde karşılaşılan sorunlarda ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler: KOBİ, Strateji, Stratejik Pazarlama Planlaması |
|
dc.description.abstract |
Small and Model Enterprises (SME) are becoming vital parts of today's world market. Under today's competitive market conditions, SMEs need to adapt themselves to the changes taking place in the market environment in order the keep up with the competition and synchronize with the market environment. Also, SME, need to setup an information system to facilitate the information flow concerning changes in the market and the position of their products, furthermore, they need to excel in adapting new managent techniques and implementation them in the organizations. In this study, we have examined the applicability of strategic marketing planning in the SMEs for the purpose of improvement business performance. Rt is argued that strategic marketing planning may provide significant contributions to the SMEs in the analyzing of firm's environment and the assessment of threat and opportunity facing the firm. Our findings have shown that strategic marketing planning helps SMEs in several respects (i.e. environmental scanning assessment of threat and opportunities). Also, the problems associated with implementation of the strategic marketing planning are examined. Keywords: SME, Strategy, Strategic Marketing Planning XIII |
|
dc.format.extent |
X, 169 y. ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
KOBİ |
|
dc.subject |
Stratejik pazarlama planlaması |
|
dc.subject |
SPP |
|
dc.title |
Muhammed Ali es-Sabuni ve Ravaiu’l-beyan tefsiru ayati’l ahkam mine’l-kur’an-ı |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Hop, Musa |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|