Açık Akademik Arşiv Sistemi

Hastanelerdeki organizasyonel stres kaynakları (Sakarya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ali Seyyar
dc.date.accessioned 2021-04-05T13:34:52Z
dc.date.available 2021-04-05T13:34:52Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Aksakal , Hülya. (2001). Hastanelerdeki organizasyonel stres kaynakları (Sakarya örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/94137
dc.description.abstract Bireye yaşamı boyunca gerekli olacak davranışları kazandırma görevini üstlenen eğitim, Türkiye'de Cumhuriyetin kuruluşu ile ve onu izleyen yıllarda çok önem verilen temel ülke sorunları arasında sayılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti' nin temel sorunu ekonomidir. Ekonomide varılacak noktalara ulaşmada ise eğitimin önemli rolü bilinmektedir. Yeni toplum, yeni insanı gerektirmektedir ve bu yeni insan eğiti yolu ile yetiştirilebilir. Bu düşüncelerle oluşturulan eğitim siyasaları kapsamında güzel sanatlar eğitimi de etkin rol oynar. Eğitimde izlenecek yolu ve hedefi belirleyen yaşanan gerçekler, Türkiye'de güzel sanatlar eğitimini de biçimlendirir ve 1923-1950 döneminde güzel sanatlar eğitiminde önemli uygulamalar yapıldığı görülür. Geleceğin başarısı, büyük ölçüde geçmişin doğru kavranmış olmasına bağlıdır. Eğitimde de geçerli olan bu düşünce ile Türkiye'de 1923-1950 arası dönemin Resim Eğitimi, araştırma konusu olarak ele alındı ve konu ortaöğretim ve ortaöğretime öğretmen yetiştirme düzeyinde daha ayrıntılı olarak irdelenmeye çalışıldı. Türkiye'de resim eğitimine 1923-1950 tarihleri kapsamında bakıldığında konunun pek de belirtilen tarihlerle sınırlanamayacağı ortaya çıkar; çünkü, Cumhuriyet düşüncesinde odaklasan Türk siyasası bir süre geçmişten gelen kurum ve kişilerle çalışmak durumundadır. Güzel sanatlar eğitiminde de görülen bu durum nedeniyle artırma konusu 1923 öncelerinden incelenmeye başlandı. Yeni devletin eğitim hedeflerinin belirlenmesinde ise, 1924 yılında Türkiye'ye çağrılan eğitbilimci John Dewey' nin görüş ve önerileri etkili olur. Bu etki resim eğitiminin yönlendirilmesinde de ağırlığını gösterir. Türkiye'de resim eğitiminin oluşum ve gelişimini incelemeden önce sanat eğitimi ve resim eğitiminin önemini ve gerekliliğini saptamak, sonra, Türk resim eğitimi tarihinde etkili olan kurumları tanımak gerekir.
dc.description.abstract ABSTRACT Education in Turkey is counted as an important government issue between the year of establishing the republic and the following years. Major problem of Turkish Republic is economy. Education has an important role to improve the economy. New community needs new man and this man can only be thought by education. Education policy which is formed with this ideas includes fine arts education that plays an effective role. Between the years of 1923-1950, some important practises have been done to improve the fine arts education in Turkey. Success of future heavily depends on understanding the past correctly. With this idea, applicable in education too, the painting education between the years of 1923-1950 has been chosen as a research subject and this subject has been tried to examine well at the level of secondary education and teacher training for secondary schools. Before investigating the formation and progress of the painting education, firstly the importance and necessity of the painting education should be emphasized and then the institutions which is impressive in the history of Turkish painting education should be known. From this point of view, the painting education in Turkey is investigated between the years of 1923-1950. The institutions, persons and practises affecting the painting education is tried to give within the wide point of view and at the end of the each chapter short evaluations is made. TV T.C.YÜKSSİÖ?R£TÎMKUaULD TO&ÖMANEASYON MEBKESft
dc.format.extent XV, 247 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İlköğretim
dc.subject Sanat eğitimi
dc.title Hastanelerdeki organizasyonel stres kaynakları (Sakarya örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Endüstri İlişkileri Bilim Dalı
dc.contributor.author Aksakal , Hülya
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record