Açık Akademik Arşiv Sistemi

Toplam kalite yönetiminde lider yöneticinin rolü (C.P. Standart Gıda San A.Ş. örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Adem Uğur
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:21Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:21Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Nam, Selçuk. (2004). Toplam kalite yönetiminde lider yöneticinin rolü (C.P. Standart Gıda San A.Ş. örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93980
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Sürekli Geliştirme, Liderlik, EFQM Mükemmellik Modeli Son yıllarda, Toplam Kalite Yönetimi, iş dünyası içerisinde en çok konuşulan kavramlar arasına girmiş bulunmaktadır. Günümüzde sadece işletmeler değil, özel ve kamu kurumları da kalite programları uygulamaktadırlar. Mal, hizmet, süreç ve ilişkilerin kalitesinin geliştirilmesinin gerekliliği herkesçe bilinmektedir. Örgüt için kalite, daha iyi süreç ve sisteme yönelik çabaları sunmaktadır. Bir örgütte insan-kalite-verimlilik ilişkisini içine alan Toplam Kalite Yönetimi; her düzeyde performansın geliştirilmesi, örgütte yer alan herkesin aktivitelerinin devamlı iyileştirilmesini içermektedir. Faaliyetler müşteri tatmini üzerine odaklanmıştır. Toplam Kalite Yönetimi'nin amaçları arasında; her düzeyde müşteri ve çalışanın tatmini, örgüt performansının sürekli iyileştirilmesi ve global rekabete ilişkin fırsatların sunulması yer almaktadır. Örgüt amaçlarının başarılmasında yönetim ve çalışanlar arasında karşılıklı güven, tam katılım, birey ve örgütün bütünlüğü, birlikte karar alma ve uygulama temel ilkeleri arasındadır. Bu araştırmanın amacı, C.P Standart Gıda San A.Ş. Hendek/Sakarya fabrikasında görev yapan orta kademe yönetici grubunu oluşturan müdür ve müdür yardımcılarının EFQM Mükemmelik Modelini esas alarak, liderlik özelliklerinin kuvvetli ve iyileştirmeye açık yönlerini ortaya çıkartmaktır.
dc.format.extent VIII, 154 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Sürekli geliştirme
dc.subject Liderlik
dc.subject EFQM
dc.title Toplam kalite yönetiminde lider yöneticinin rolü (C.P. Standart Gıda San A.Ş. örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Nam, Selçuk
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/