Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kariyer planlama ve hizmet içi eğitim (Toyota örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Cihangir Akın
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:38:20Z
dc.date.available 2021-04-05T08:38:20Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Çap, İlkin Behlül. (2004). Kariyer planlama ve hizmet içi eğitim (Toyota örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93978
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Kariyer Planlama, Hizmet îçi Eğitim, Kariyer, Kariyer Yönetimi. Eğitim programları, eğitilenleri önceden belirlenmiş hedeflere ulaştırmak için yapılan eğitim etkinliklerini içermektedir. Çalışanın bireysel gelişme ihtiyacı, kariyer planlama sürecinde belirlenir. Örgütlerde insan kaynakları yönetiminin başlıca görevleri arasında; en önemli faktörlerden biri olan insan unsurunu ele alarak insan kaynaklarından yararlanma, insan gücünü motive etme, insan gücünü yönetme, koruma ve tüm potansiyellerden faydalanacak şekilde çalışanları geliştirme gibi faaliyetler sayılabilir. Kariyer Planları çalışanın örgütle bütünleşmesini, doğru insanın doğru işe yerleşmesini sağlar. Kariyer geliştirme programının temel amacı çalışanlara kariyer yolu hakkında bilgi vermek ve kariyer basamaklarını geliştirerek kişinin işgücü verimliliğini arttırmaktır. Örgütsel kariyer geliştirme, personelin başarısı ve kariyer beklentisine uzun dönemli bakar. Eğitim ve geliştirme etkinliği ise performans ve iş etkinliği üzerinde ortalama bir zaman çerçevesinde odaklaşır. Çalışanların eğitimi ve geliştirilmesi ile kariyer geliştirme birbirleriyle yakından ilgili olup birbirini tamamlayıcı bir özellik taşır. Teknolojik değişme ve gelişmeler, İşlerin ve iş gücünün niteliklerinin değişmesi, örgütün gelecekteki gereksinimleri, örgütleri kariyer geliştirme ve kariyer planlamasına önem vermeye yöneltmiştir. Günümüzde organizasyonların verimliliği ve etkinliğinde en önemli unsurun insan olduğu kabul edilmektedir. Bu bağlamda kişilerin tutumlarının öğrenilmesi ve dikkate alınması önemlidir. Çünkü tutumlar davranışlara yansımaktadır. Davranışlarda üretilen malın ve sunulan hizmetin kalitesini ve verimi etkilemektedir. Bu araştırma insan kaynaklarının yönetiminde kullanılan ve her ikisinin de nihai hedefi insan kaynaklarının geliştirilmesi olan kariyer planlama ve hizmet içi eğitim konusunda işyerinde "ŞEF" pozisyonunda bulunanların görüş ve tutumlarım belirlemek amacıyla yapılmıştır. vııı
dc.format.extent IX, 105 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Kariyer planlama
dc.subject Hizmet içi eğitim
dc.subject Kariyer
dc.subject Kariyer yönetimi
dc.title Kariyer planlama ve hizmet içi eğitim (Toyota örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Çap, İlkin Behlül
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/