Abstract:
Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi Eğitim, E-Öğrenme, İnternet temelli eğitim, Eğitim Teknolojisi, Uzaktan Eğitim Bu araştırmanın amacı; internet destekli eğitim'in öğrenme ve öğretme faaliyetlerinde kullanılması ile ilgili örnek bir çalışma yapmak ve öğrenci başarısına etkilerini bilimsel kriterler ile değerlendirmektir. Araştırma teorik ve alan çalışması olarak planlanmıştır.Araştırmamn kuramsal çerçevesi oluşturulurken ilk olarak alanla ilgili literatür taraması yapılmıştır.Birinci bölümde; Uzaktan eğitim ve İnternet destekli eğitim'in tarihçesi ve kuramsal temelleri incelenmiştir.İkinci bölümde; internet destekli eğitim konusunda örnek bir eğitim yazılımı tasarım aşamasından internet' de yayınlanması aşamasına kadar anlatılmıştır. Üçüncü bölümde; yapılan alan çalışması ve istatistiksel bulgular değerlendirilmiştir. Alan Çalışmasında; -örneklem grubu, orta öğretim kurumundan alınarak basan testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, internet destekli eğitim'in öğrenci başarısına olumlu yönde katkı sağladığı görülmüştür. Yeni eğitim teknolojileri ile hazırlanan "İnternet destekli Lise 1 Fizik Dersi" modelinin, öğrenciler açısından daha anlaşılır, ilgi çekici, etkin ve katılımcı bir model olacağı düşünülmektedir.
Description:
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.