Açık Akademik Arşiv Sistemi

Tüketici davranışlarında cinsiyet faktörü (Cep telefonu üzerine bir araştırma)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Rana Özen Kutanis
dc.date.accessioned 2021-04-05T08:37:44Z
dc.date.available 2021-04-05T08:37:44Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Kişioğlu, Nalan. (2004). Tüketici davranışlarında cinsiyet faktörü (Cep telefonu üzerine bir araştırma). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93834
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışları, Cinsiyet, Cep Telefonu. Bu çalışma Tüketici Davranışlarında Cinsiyet Faktörünün etkilerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla öncelikle tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin literatür araştırması yapılarak tüketici davranışlarında cinsiyet faktörünün etkileri kuramsal olarak incelenmiştir. Daha sonra da uygulama aşamasına geçilmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin Sakarya ilinde Nisan ayı içerisinde yeni cep telefonu satın alan erkek ve kadın tüketiciler üzerinde yapılan anket çalışmasında elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Bu analizler sonucunda yeni cep telefonu satın alan kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışları arasındaki fakhlıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla elde edilen veriler istatistiksel analiz yapılarak değerlendirilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda kadın ve erkek tüketicilerin satın alma davranışları arasında önemli farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Anket çalışmasıyla elde edilen verilerin analizi ve yorumlanması sonucunda cep telefonu satın alan erkek tüketicilerin konuyla daha ilgili olduğu, telefonun fonksiyonel özellikleri tercihlerinde etkili olduğu görülmüştür. Cep telefonu satın alan kadın tüketicilerin ise daha çok fiyatla ilgilendikleri ve telefonun konuşma dışındaki diğer özelliklerini önemsemedikleri görülmüştür.
dc.format.extent VII, 85 yaprak ; şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Tüketici davranışları
dc.subject Cinsiyet
dc.subject Cep telefonu
dc.title Tüketici davranışlarında cinsiyet faktörü (Cep telefonu üzerine bir araştırma)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama
dc.contributor.author Kişioğlu, Nalan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/