Açık Akademik Arşiv Sistemi

Ortaöğretim hazırlık sınıfı ingilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Aşoğlu, Tuba . (2005). Ortaöğretim hazırlık sınıfı ingilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93681
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract SAÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi Tezin Başlığı: Ortaöğretim hazırlık sınıfı İngilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi Tezin Yazarı: Tuba Aşoğlu Danışman:Yrd. Doç. Dr. Ahmet ESKİCUMALI Kabul Tarihi: 08.09.2005 Sayfa Sayısı: VII ( ön kısım) + 91 (tez) + 14 (ekler) Ana Bilim Dalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Programları ve Öğretimi Bu araştırmada yaratıcı drama yöntemi tanıtılmış ve ortaöğretim hazırlık sınıfında, İngilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin uygulanması sonucunda öğrencilerin başarısına ve tutumlarına nasıl etki ettiği incelenmiştir. Çalışmada deneme modeli ve çift grup ön-test, son-test deseni kullanılmıştır. Araştırma Atatürk Lisesi'nin Hazırlık A ve Hazırlık B sınıflarında öğrenimini sürdüren toplam 54 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamada gelecek zaman yapılarından olan "be going to" ve "will" yapıları araştırmacı tarafından önce Hazırlık A sınıfına geleneksel yöntemle, Hazırlık B sınıfına yine araştırmacı tarafından yaratıcı drama yöntemi uygulamaları esas alınarak hazırlanan etkinlikler çerçevesinde anlatılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının ve derse karşı tutumlarının belirlenebilmesi amacıyla iki hafta boyunca toplam sekizer saat, kontrol ve deney gruplarına uygulama yapılmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilere uygulanan bilgi testleri ve tutum ölçeğinden elde edilen bilgiler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda yaratıcı drama yöntemi esas alınarak anlatılan derslerin sonucunda Hazırlık B (deney grubu) sınıfı öğrencilerinin bilgi testinden aldıkları son test sonuçlarının aritmetik ortalamaları göz önüne alındığında yaratıcı drama yöntemi uygulamaları ile öğrencilerin daha başarılı oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin tutum testlerine verdikleri cevaplar dahilinde yaratıcı drama uygulamaları ile şekillenmiş derslerin ardından, İngilizce dersini kolay olarak değerlendirmeleri, kendilerini bu derste başarılı olarak görmeleri ve buna paralel olarak sınıf içinde öğretmenleri ile rahat iletişimde bulunmaları bakımından olumlu tutum geliştirdikleri gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretimi, Yaratıcı Drama Yöntemi, Hazırlık sınıfı
dc.format.extent VII, 105 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İngilizce Öğretimi
dc.subject Yaratıcı Drama Yönetimi
dc.subject hazırlık Sınıfı
dc.title Ortaöğretim hazırlık sınıfı ingilizce öğretiminde yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya ve tutuma etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Aşoğlu, Tuba
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record