Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarının çevreleri ile ilişkileri (sakarya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Hasan Basri Gündüz
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:35Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Akgün, Sabahattin . (2005). İlköğretim okullarının çevreleri ile ilişkileri (sakarya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93679
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans/Doktora Tez Özeti Tezin Başlığı: İlköğretim Okullarının Çevreleri ile İlişkileri (Sakarya İli Örneği) Tezin Yazarı: Sebahattin AKGÜN Danışman: Yard. Doç. Dr.Hasan Basri GÜNDÜZ Kabul Tarihi: 24.05.2005 Sayfa Sayısı: ix (ön kısım)+96(tez)+12(ekler) Anabilim Dalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okullarının çevre ile ilişkilerinin ne düzeyde olduğunu saptamak ve okulların çevre ile daha olumlu ilişki kurabilmesi için gerekli çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:. Velilerin okul kararlarına katılması ne düzeydedir?. Okul- çevre iletişimi ne düzeydedir?. Çevrenin okulu desteklemesi ne düzeydedir?. Okulun çevrenin eğitim gereksinimlerini belirlemesi ve karşılaması ne düzeydedir? Sakarya ilindeki ilköğretim okullarında, yukarıdaki boyutlarda yönetici ve velilerin düşünceleri nedir? Aralarında görüş farklılığı var mıdır? Araştırmada öncelikle konu ile ilgili literatür taranmıştır. Literatür taraması sonucunda elde edilen bilgiler ışığında, hem okul yöneticilerine hem de öğrenci velilerine uygulanmak üzere iki farklı anket geliştirilmiştir. Geliştirilen anketlerin uygulanması sonucu toplanan veriler, bilgisayarda "SPSS for MS Windows" paket programından yararlanılarak crosstabs, frekans, yüzde, t-test analizi yapılmış ve veriler analiz edilmiştir. Araştırma yukarıda belirtildiği gibi dört boyutta incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, ilköğretim okullarımızın velilerimizle olan iletişimleri yeterli düzeyde görülmüş, ayrıca velilerin okul kararlarına katılmaları konusunda hem yöneticiler hem de veliler olumlu görüş belirtmişlerdir. Okulların çevreleri ile ilişkilerinin düzeyinin düşük olduğu ve okulların çevreden en çok velilerle iletişim kurdukları belirtilmiştir. Okul ihtiyaçlarının valilik ve il milli eğitim müdürlüğü tarafından yeterli düzeyde karşılanmadığı belirtilmiştir. Okulların genellikle ihtiyaçlarım velilerden ve çevredeki kurumlardan karşılama yoluna gittikleri görülmüştür. Okulların çevrenin eğitim gereksinimlerini belirleme ve karşılama bakımından yeterli düzeyde başarılı olamadıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, Çevre, ilişki.
dc.format.extent IX, 108 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject İlköğretim Okulu
dc.subject Çevre İlişkisi
dc.title İlköğretim okullarının çevreleri ile ilişkileri (sakarya ili örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Akgün, Sabahattin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record