Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Zeki Saka
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:34Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:34Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Özkalaycıoğlu, Sema . (2005). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93670
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler EnstitüsüYüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Geliştirilen Öğretim Etkinliklerinin Öğrencilerin Matematik Başarısına Etkisi Tezin Yazarı: Sema ÖZKALAYCIOĞLU Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ahmet Zeki SAKA Kabul Tarihi: 30 Haziran 2005 Sayfa Sayısı: V(ön kısım) +56(tez) +35(ekler) Anabilim Dalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Programlan ve Öğretim Son yıllarda eğitim alanında yapılan araştırmalarda, öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin aktif olmasının önemine dikkat çekilmektedir. Bu bağlamda yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı; öğrencilerin, öğrenme sürecine aktif katılarak bilgilerini kendi deneyimlerine dayalı olarak oluşturmaları esasına dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, matematik öğretiminde ilköğretim 6. sınıf öğretim programındaki ölçüler ünitesinin; çevre, alan ve hacim hesaplamaları konusunda, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri geliştirmek ve bu etkinliklerin öğrencilerin matematik basan düzeyine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2004-2005 eğitim öğretim yılında Sakarya ili merkezindeki Büyükgazi İlköğretim Okulu'nun 6. sınıfında öğrenim gören toplam 60 (30 deney, 30 kontrol) öğrenci ile deneme modelinde öntest-sontest kontrol gruplu desene dayalı olarak yürütülmüştür. Aynca yürütülen araştırmada, mülakat ve gözlem teknikleri de kullanılmıştır. Araştırma kapsamında; çevre, alan ve hacim hesaplamalan konusunda yapılandırmacı yaklaşıma göre öğretim etkinlikleri geliştirilmiştir. Bununla birlikte; deney grubunda geliştirilen etkinlikler, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem uygulanarak; son test sonuçlarına dayalı olarak iki yöntemin öğrencilerin matematik başansma etkisi irdelenmiştir. Araştırmada ölçme aracı olarak geliştirilen akademik basan testinin güvenirliği 0.97 olarak hesaplanmış ve elde edilen veriler SPSS 10.00 paket programı ile t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Geliştirilen öğretim etkinliklerinin uygulanmasından elde edilen bulgulara dayalı olarak; yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının çevre, alan ve hacim hesaplamalan konusuyla ilgili kavramlann öğretiminde başanyı yükselten bir etkiye sahip olduğu sonucuna vanlmıştır. Araştırma; matematik öğretiminde öğrencilerin kavram yanılgısına sahip olduklan ve anlamakta zorluk çektikleri konu veya kavramlann öğretimi hakkında ve etkili öğrenme ortamlan oluşturulmasmdaki materyal eksikliklerinin giderilmesine yönelik öneriler belirtilerek sonuçlandınlmıştır. Anahtar Kelimeler: Matematik Başansı, Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı, Matematik Öğretimi
dc.format.extent V, 91 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Matematik başarısı
dc.subject Yapılandırıcı öğrenme
dc.subject Öğrenme yaklaşımı
dc.subject Matematik öğretimi
dc.title Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Özkalaycıoğlu, Sema
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record