Açık Akademik Arşiv Sistemi

Din ve ahlak öğretiminde empati

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Recep Kaymakcan
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:22Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:22Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Özdemir, Murat. (2004). Din ve ahlak öğretiminde empati. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93563
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Anahtar Kelimeler: Empati, Empatik Yaklaşım, Empatik Beceri, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi, Din Eğitimi Bu çalışmada, son zamanlarda insanlar arası ilişkilerde adından sıkça söz edilmeye ve üzerinde önemle durulmaya başlanan "empati" kavramının din eğitimi alanındaki işlevi incelenmiştir. Araştırma sürecinde empati kavramının içinden çıktığı bilim dalı başlangıç noktası alınarak, bu kavramın çokça ilişkilendirildiği bilim dallarının konu ile ilgili verileri bir araya getirilmiştir. Bunlar genel olarak; psikoloji, iletişim ve eğitim bilimi dallandır. Konu üzerindeki bu bilim dallarında geliştirilen düşünce ve yargılardan yola çıkarak din eğitimi bilimi çerçevesinde bu bilgiler analiz edilerek yeni yaklaşımlarla yorumlanmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde empati ile ilgili kuramsal açıklamalara yer verilmiş, din ve ahlak öğretiminde empatik yaklaşıma örnek sayılabilecek Kur' an ve Hadis verileri kaynaklar taranarak çıkarılmıştır. İkinci bölümde ise empatinin, eğitim-öğretim süreçleri dikkate alınarak Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersindeki fonksiyonları incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise öğrencilere empati becerisini kazandırmada öncelikle öğretmenin sahip olması gereken bilgi ve becerilere dikkat çekilerek empati eğitiminde etkili olabileceği düşünülen ders işleyiş yöntem ve teknikleri örnekleriyle beraber sunulmuştur. Araştırma, ilköğretim okullarında Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi ve bu dersin öğretmenleriyle sınırlandırılmıştır. Bu araştırma ile empatinin ilköğretim okullarında din eğitiminin hedeflerinin yanısıra genel eğitim-öğretimin amaçlarının da gerçekleştirilmesinde önemli bir yerinin ve katkısının olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan bu çalışmayla din eğitiminde empatik yaklaşımın faydalarına dikkat çekilerek konu ile ilgili daha kapsamlı teorik ve deneysel çalışmalara zemin hazırlandığı düşünülmektedir.
dc.format.extent VII, 128 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Empati
dc.subject Empatik yaklaşım
dc.subject Empatik beceri
dc.subject Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi
dc.title Din ve ahlak öğretiminde empati
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Özdemir, Murat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record