dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Fehmi Çalık |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-02T14:02:19Z |
|
dc.date.available |
2021-04-02T14:02:19Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Çağlayan, Ali. (2004). 12-15 yaş grubu spor yapan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin okul başarıları yönünden karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/93535 |
|
dc.description |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. |
|
dc.description.abstract |
ÖZET Anahtar Kelimeler: Spor, sosyo-ekonomik düzey, okul başarısına etkisi. Bu araştırmanın amacı, 12-15 yaş grubu spor yapan öğrencilerle yapmayan öğrencilerin okul başarılarım karşılaştırarak sporun okul başarısı üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Ayrıca, bu öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerinin spora katılım ve okul başarısı üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. İncelemeye Sakarya ilinde 5 değişik ilköğretim okulundan toplam 92 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan denekler spor yapan (n = 46) ve spor yapmayan (n = 46) şeklinde iki gruba ayrılmıştır. Spor yapan öğrencilere 23 sorudan, yapmayanlara ise 14 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketler, sınıf ortamında öğrencilere anketin nasıl doldurulacağı ile ilgili gerekli açıklamalar yapılarak öğretmen ve araştırmacı gözetiminde uygulanmıştır. Akademik başarı kriteri olarak öğrencilerin 2002-2003 ve 2003-2004 öğretim yılı 1. dönem sonunda bütün derslerden almış oldukları ağırlıklı not ortalamaları kullanılmıştır. Elde edilen veriler Microsoft firmasının geliştirdiği Excel paket programına yüklendikten sonra SPSS 7,5 paket programına aktarılmış ve Frequency, Anova (Post Hock) ve T-Testi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, 12-15 yaş grubu ilköğretimde okuyan öğrencilerin sportif faaliyetlere katılımlarının, derslerdeki başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermektedir (p<0,01). Araştırmaya katılan sporcu öğrencilerin, ailelerinin eğitim seviyeleri diğer gruba göre daha yüksek çıkmıştır. Bu da bize eğitim düzeyi yüksek ailelerin çocuklarını spora yönlendirmede etkili oldukları sonucunu vermektedir. Sportif faaliyetlere katılan ve katılmayan öğrencilerin ekonomik seviyeleri arasında önemli bir fark bulunmamıştır. |
|
dc.format.extent |
VIII, 56 yaprak : tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|
dc.subject |
Spor |
|
dc.subject |
Sosyo-ekonomik düzey |
|
dc.subject |
Okul başarısı |
|
dc.title |
12-15 yaş grubu spor yapan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin okul başarıları yönünden karşılaştırılması |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Çağlayan, Ali |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|