Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin takım iklimine ilişkin görüşleri : İstanbul ili Beykoz ilçesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Murat İskender.
dc.date.accessioned 2021-04-02T14:02:17Z
dc.date.available 2021-04-02T14:02:17Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Kaldırım, Saliha.. (2003). İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin takım iklimine ilişkin görüşleri : İstanbul ili Beykoz ilçesi örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93515
dc.description .Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırma ile ilköğretim okullarında oluşturulan takım çalışmalarında görev alan öğretmen ve yöneticilerin içinde bulundukları takımların iklimi ile ilgili görüşlerini saptamaya çalışılmıştır. Bu amaçla Anderson ve West tarafından geliştirilmiş ve Türkçe'ye Abbas Yaghobi tarafından çevrilmiş olan Takım İklimi Envanteri, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada, ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişilerin, düzenli aralıklarla ve gönüllü olarak toplanarak belirli işleri yapması anlamına gelen takım çalışmasından ve takım üyelerinin karşılıklı etkileşimlerini içeren takım ikliminden bahsedilmiştir. Araştırmanın evreni, İstanbul ili Beykoz ilçesine bağlı ilköğretim okulları olup, örneklem takım çalışmasını uygulayan okullar arasından kasıtlı örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen veriler SPSS yöntemi ile çözümlenmiş; frekans ve yüzde analizi, varyans analizi, t-testi teknikleri kullanılmıştır. İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin takım iklimi ile ilgili görüşlerini belirten araştırmada, kısaca aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. 1- Kıdem süreleri fazla olan öğretmen ve yöneticilerin takım arkadaşlarına güvendikleri, takımlarının yeniliğe ve eleştiriye açık olduğu bulunmuştur. 2- Dört yıllık eğitim enstitüsünden mezun olan öğretmen ve yöneticilerin yüksek lisans yapan öğretmen ve yöneticilere oranla, takımlarının yeniliğe açık olduğunu kabul ettikleri görülmüştür. 3- Dört yıllık eğitim enstitüsünden mezun olan öğretmen ve yöneticiler, takım içerisinde belirlenen hedeflerin anlaşıldığını ve hedeflerin kabul edildiğini belirtmişlerdir. 4- Takım üyelerinin yönetici yada öğretmen olmalarının, takım iklimini etkilemediği görülmüştür.
dc.format.extent VIII, 105 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject Takım - Takım iklimi.
dc.subject Takım çalışması - Takım lideri.
dc.title İlköğretim okullarındaki öğretmen ve yöneticilerin takım iklimine ilişkin görüşleri : İstanbul ili Beykoz ilçesi örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bilim Dalı
dc.contributor.author Kaldırım, Saliha.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record