Açık Akademik Arşiv Sistemi

Karar modelleri çerçevesinde firmaların stratejik araç tercihlerinin incelenmesi : Dilovası Organize Sanayi Bölgesi firmaları üzerine bir araştıma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ali Taş
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:23:17Z
dc.date.available 2021-04-01T13:23:17Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Boztoprak, Hasan. (2011). Karar modelleri çerçevesinde firmaların stratejik araç tercihlerinin incelenmesi : Dilovası Organize Sanayi Bölgesi firmaları üzerine bir araştıma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93288
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Strateji araçları; dönüşen iş yapma biçimleri ve değişen piyasa mekanizmaları ile beraber stratejik yönetim alanında son yıllarda önem kazanan bir konu olmuştur. 1990'lı yıllarda hız kazanan bu çalışmalar, strateji araçlarının kullanımına ilişkin farklı sonuçlar üretmişlerdir. Ama bu araçların, firmalar tarafından kullanılmasında nelerin önemli olabileceğine dair boşluk hala doldurulamamıştır.Çalışma, firmaların stratejik araç tercihlerinde görülen farklılıkları, karar alma sürecindeki farklılıklar çerçevesinde ele almaktadır. Öncelikli olarak, stratejik araç tercihleri bakımından firmaların benzerlik gösterip göstermediği sorgulanmıştır. Firmalar daha çok hangi araçları tercih etmektedirler sorusuna cevap aranmıştır. Yine firma türü, yaşı, büyüklüğü ve sektörünün; araç tercihlerinde görülen farklılıklarda etkili olup olmadığı sorgulanmıştır.İkinci olarak firmaların karar alma süreçlerine bağlı olarak benimsedikleri karar modelleri çerçevesinde benzerlik gösterip göstermediği sorgulanmıştır. Türkiye'deki firmalar, karar alma fonksiyonları bakımından belirli karar modelleri çerçevesinde yoğunlaşmakta mıdır sorusuna cevap aranmıştır. Yine firma türü, yaşı, büyüklüğü ve sektörü bakımından firmaların karar modelleri dağılımının değişip değişmediği incelenmiştir.Nihai olarak ise; Firmaların stratejik araç kullanım çeşitliliği ile benimsedikleri karar modelleri arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Benimsedikleri karar modeline göre; firmaların araç kullanım çeşitliliğinde önemli farklılıklar yaşanıp yaşanmadığına dair önemli sonuçlar elde edilmiştir.
dc.description.abstract The strategy tools became an important issue in the strategic management with the changed market structures and transformed business making styles in the recent years. The studies which has gained speed in the 1990s generated different results about the usage of the strategy tools. But the gap in the literature about important factors that affect the usage of the strategic tools by the firm has not filled yet.The study search the differences about the strategic tools choices of firms within the framework the differences on the decision-making process. Primarily the do the firms exhibit the similarity in terms of the strategic tools choices of firms was questioned. The study is in search of answer about the question of which tools are elected more than others by the firms. Again, the affects of the firm type, age, size and sector on strategic tools choice was questioned.Secondly; the similarity of firms in terms of adopted decision-making model of firms according to decision-making process in the firms was questioned. In this stage the study was in search of answer about the questions that the firms in Turkey concentrate on the certain decision-making models in terms of decision-making functions of firms. Again the affects of firm type, age, size and sector on the dispersion of firms according to decision-making model was questioned.Finally, the existence of a relationship between the tools usage diversity of firms and adopted decision-making models were searched. Important data about the existence of differences of tools usage diversity of firms according to adopted decision-making models of firms has been attained.
dc.format.extent VI, 109 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Strateji
dc.subject Stratejik yönetim
dc.subject Strateji araçları
dc.subject Strateji teknikleri
dc.title Karar modelleri çerçevesinde firmaların stratejik araç tercihlerinin incelenmesi : Dilovası Organize Sanayi Bölgesi firmaları üzerine bir araştıma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı
dc.contributor.author Boztoprak, Hasan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/