Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türk müziği devlet konservatuarlarında okutulan ses eğitimi dersine yönelik bir öğretim modeli önerisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Türker Eroğlu
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:22:35Z
dc.date.available 2021-04-01T13:22:35Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation İtil, Fatma Münevver. (2011). Türk müziği devlet konservatuarlarında okutulan ses eğitimi dersine yönelik bir öğretim modeli önerisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93234
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Ülkemizde müzik eğitimine yönelik çok sayıda kurum vardır. Bu kurumlar içerisinde mesleki müzik eğitimi alanında eğitim veren konservatuvarlar, kuruluş amacı bakımından akademik eğitim vermede önemli yer tutmaktadır. Bu kurumlar kuruluş amaçları ve üstlendikleri rol bakımından dünya standartlarında eğitim vermek ve Türk müzik kültürüne önemli katkılarda bulunabilmek için çağdaş bir eğitim anlayışı ve çağdaş eğitim yöntemleriyle varlığını sürdürmelidir.Yapılan araştırmada Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarındaki ses eğitimi bölümlerinin, ses eğitimi derslerinde uygulanan yöntemlerine değinilerek, sesin güzel ve etkili kullanılabilmesi için gerekli olan çalışmalara yer verilmiş ve öğrenilen bu bilgilerin doğru kullanılmasıyla beraber dersin uygulanma aşamasında farklı icra teknikleri kullanılarak yapılan bu çalışma sonrasında, ses eğitiminde Türk müziği üslûp ve tavrını geliştirme konusuna katkı sağlayacağı düşünülen bazı öneriler getirilmiştir.Bu araştırmada; Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarında okutulan Ses Eğitimi derslerinde, öğrencilerin Ses Eğitimi dersinin ilke ve amaçları ile beraber Form Bilgisi, Usûl dersleri ve Repertuar derslerinde öğrendikleri bilgilerini, aldıkları ses eğitimi ile bağdaştırarak daha etkili bir Türk müziği üslûbu ve tavrı kazandırılmaya çalışılmıştır. Hazırlanan model önerisinde öğrencinin seviyesi göz önünde tutularak, eser örneğine yer verilmiş ve Türk Müziği formlarından biri olan ?şarkı? formuna ait bir eserle öğretim modeli önerisi oluşturulmaya çalışılmıştır. Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarındaki Ses Eğitimi derslerinin Türk Müziği üslûp ve tavrına olan katkılarını değerlendirmenin büyük faydalar sağlayacağı düşüncesinden yola çıkılarak yapılan araştırma, Türk Sanat Müziği ses eğitiminin niteliğini ortaya çıkarmaya çalışan yapısıyla önem taşımaktadır. Bu alana yönelik yapılmış çalışmaların nicelik açısından az olması araştırmanın önemini daha da arttırmakta, kendisinden sonra yapılacak çalışmalara da ışık tutması amaçlanmaktadır.Ülkemizde müzik eğitimine yönelik çok sayıda kurum vardır. Bu kurumlar içerisinde mesleki müzik eğitimi alanında eğitim veren konservatuvarlar, kuruluş amacı bakımından akademik eğitim vermede önemli yer tutmaktadır. Bu kurumlar kuruluş amaçları ve üstlendikleri rol bakımından dünya standartlarında eğitim vermek ve Türk müzik kültürüne önemli katkılarda bulunabilmek için çağdaş bir eğitim anlayışı ve çağdaş eğitim yöntemleriyle varlığını sürdürmelidir.Yapılan araştırmada Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarındaki ses eğitimi bölümlerinin, ses eğitimi derslerinde uygulanan yöntemlerine değinilerek, sesin güzel ve etkili kullanılabilmesi için gerekli olan çalışmalara yer verilmiş ve öğrenilen bu bilgilerin doğru kullanılmasıyla beraber dersin uygulanma aşamasında farklı icra teknikleri kullanılarak yapılan bu çalışma sonrasında, ses eğitiminde Türk müziği üslûp ve tavrını geliştirme konusuna katkı sağlayacağı düşünülen bazı öneriler getirilmiştir.Bu araştırmada; Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarında okutulan Ses Eğitimi derslerinde, öğrencilerin Ses Eğitimi dersinin ilke ve amaçları ile beraber Form Bilgisi, Usûl dersleri ve Repertuar derslerinde öğrendikleri bilgilerini, aldıkları ses eğitimi ile bağdaştırarak daha etkili bir Türk müziği üslûbu ve tavrı kazandırılmaya çalışılmıştır. Hazırlanan model önerisinde öğrencinin seviyesi göz önünde tutularak, eser örneğine yer verilmiş ve Türk Müziği formlarından biri olan ?şarkı? formuna ait bir eserle öğretim modeli önerisi oluşturulmaya çalışılmıştır. Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarındaki Ses Eğitimi derslerinin Türk Müziği üslûp ve tavrına olan katkılarını değerlendirmenin büyük faydalar sağlayacağı düşüncesinden yola çıkılarak yapılan araştırma, Türk Sanat Müziği ses eğitiminin niteliğini ortaya çıkarmaya çalışan yapısıyla önem taşımaktadır. Bu alana yönelik yapılmış çalışmaların nicelik açısından az olması araştırmanın önemini daha da arttırmakta, kendisinden sonra yapılacak çalışmalara da ışık tutması amaçlanmaktadır.
dc.description.abstract There are a lot of institutions for music education in our country. Among these institutions conservatoires take an important place in academic education in terms of founding purpose. These institutions should survive with contemporary education concept and education methods in order to educate in world standards when their founding purpose and the role they undertake are taken into consideration.In the study methods used in voice education in State Conservatories of Turkish Music are mentioned discussing the necessary works in order to use voice effectively and beautifully and following this work using different ensemble techniques in the application process of the lesson, some suggestions are developed which we believe they will make contribution to the improvement of voice education in the style and manner of Turkish music.Also this study tries to entitle a more effective Turkish music style and manner by relating students? knowledge of voice training learnt through Form Information, Style lessons and Repertoire lessons together with the aims and purposes of Voice training lesson studied at State Turkish Music Conservatories. In the prepared Suggested Model an example of musical work is given according to the class level of students, and an education model suggestion is developed by using a ?song? which is one of the forms of Classical Turkish Music.This study, accepting Voice Training lessons in State Conservatories of Turkish Music as a main contributor to the style and manner of Classical Turkish Music, has an importance with its aspect of revealing the nature of Classical Turkish Music Voice Training. Since the number of studies on this field is small the importance of this study becomes more evident. The study also aims to light the way for further studies.
dc.format.extent VII, 77 yaprak : nota ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Türk sanat müziği
dc.subject Ses
dc.subject Ses eğitimi
dc.title Türk müziği devlet konservatuarlarında okutulan ses eğitimi dersine yönelik bir öğretim modeli önerisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Folklor ve Müzikoloji Anabilim Dalı, Folklor ve Müzikoloji Bilim Dalı
dc.contributor.author İtil, Fatma Münevver
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/