Sağlık turizmi özellikle son yıllarda tüm dünyada değer kazanan önemli bir turizm çeşididir. Medikal, kaplıca, içme, ılıca, klimatizm ve yaşlı bakımı alt dallarıyla güçlenen sağlık turizmi yapıldığı yerlere ciddi ekonomik katkılar sağlamaktadır.Ülkemizde dünya üzerindeki sağlık turizmi pastasından kendine düşen payı alabilmek için ciddi çalışmalar yapmaktadır. Özellikle genel yönetimin olduğu kadar, sağlık turizmi potansiyeli olan illerin merkezi ve yerel yönetimlerinin de bu turizm çeşidini güçlendirebilmek adına ciddi çalışmalar yaptıklarını görmekteyiz.Bu konuda yapılmış araştırmalar incelendiğinde sağlık turizmi ile ilgili olarak pek çok çalışmanın yapılmış olduğu, ancak Bursa İlindeki mevcut potansiyeli ve pazarlanabilirliğini konusunda bir araştırma yapılmadığı tarafımızdan tespit edilmiştir. Bu konuyla ilgili olarak Türkiye'deki literatürde yetersizlik olduğunu söyleyebilmekteyiz. Bursa İlinin mevcut sağlık turizmi potansiyeli ve pazarlanabilirliği konusunda Bursa'daki sağlık kuruluşlarında çalışmalar yapılmıştır.Alan araştırmasında sadece sağlık çalışanlarına yönelik anket yöntemi kullanılmıştır. Ulaşılan anket sayısı 100 olmuştur. Elde edilen anketlere yüzde dağılım, frekans, One Way Anova testi ve T- Testi ile değerlendirmeye tabi tutularak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Bu kapsamda yapılan çalışmalar sonucunda Bursa İlinde ciddi sağlık turizmi potansiyeli ve pazarlanabilirliğinin önemli ölçüde olduğu sonucuna varılmıştır.
Medical tourism in recent years winning a major tourist variety. Medical, elderly care spas and medical tourism to strengthen the lower branches in place provide significant economic contribution.Health tourism in our country on the world market share falling from the self is working to get serious. Particularly as the overall management of health tourism potential of the provinces of central and local governments to strengthen this kind of tourism is seen for what they do serious work.Studies conducted on this issue is examined in relation to medical tourism has made a lot of work but the current potential of Bursa and marketed by us are not doing a research on have been identified. In that regard we can say that Turkey's failure in the literature. Bursa's current health tourism potential and render markets in health care facilities in Ontario have been studied.Research was used only for healthcare professionals. The survey number 100 has been reached. Percentage distribution obtained from questionnaires, frequency and One Way Anova test. As a result of work done in this regard, in the Province of Ontario and the potential for serious health tourism market is substantially concluded.