Ağızdan ağıza iletişim; ticari bir amaç gütmeksizin bir marka, ürün veya hizmetle ilgili olan iki veya daha fazla sayıda tüketici arasında sözlü iletişim şekli olarak tanımlanmaktadır. Ağızdan ağıza iletişim dünya üzerinde bulunan ve konuşmayı bilen herkes tarafından bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde kullanılabilmektedir. Ağızdan ağıza iletişim bir sözlü iletişim şeklidir.Ağızdan ağıza iletişim hizmet sektöründe önemli bir yere sahiptir. Hizmet sektöründe ağızdan ağıza iletişim tüketicilerin satın alma karalarında oldukça etkili olabilmektedir. Bu kapsamda ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma karalarında nasıl bir etkiye sahip olduğunun incelenmesi hedeflenmiştir.Bu konuda yapılmış araştırmalar incelendiğinde ağızdan ağıza iletişimle ilgili olarak pek çok çalışmanın yapılmış olduğu, ancak konaklama işletmeleri üzerinde ve Ankara'ya yönelik uygulamaların yapılmadığı tarafımızdan tespit edilmiştir.Bu konuyla ilgili olarak Türkiye'deki literatürde yetersizlik olduğunu söyleyebilmekteyiz. Ağızdan ağıza iletişimin satın alma kararlarına etkilerine yönelik bu çalışmanın saha araştırması yerli ve yabancı dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin Ankara şubelerinde gerçekleştirilmiştir.Alan araştırmasında sadece hizmet tüketicilerine yönelik anket yöntemi kullanılmıştır. Ulaşılan anket sayısı 392 olmuştur. Elde edilen anketler yüzde dağılım, frekans, Mann Whitney U testi, Spearman Korelasyon ve Kruskal Wallis testi ile değerlendirmeye tabi tutularak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Bu kapsamda yapılan çalışmalar sonucunda konaklama işletmelerinde ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma karalarına olan etkisinin önemli ölçüde olduğu sonucuna varılmıştır
Word of mouth communication; is defined as the oral communication between two or more consumers regarding a brand, product or service without commercial purposes. Word of mouth communication can be, whether consciously or not, used by anyone in the world who know how to speak. It is a kind of verbal communication.Word of mouth communication has a significant share in the service sector. It can be rather effective in the purchasing decisions of consumers. Therefore, the extent of the effect of word of mouth communication on consumer purchase has been decided to be examined.Considering the research conducted in this area, it has been identified that a lot has been carriet out in terms of word of mouth communication but that nothing has been done in terms of accommodation foundations and practices for Ankara. It can be said related to this that there is a deficiency in literature in Turkey.The field study has been conducted in the Ankara departments of 4 and 5-star local and foreign hotels in an attempt to see the effects of Word of mouth communication on purchasing decisions.In the field study, suyvey method only suitable for service consumers has been used. The number of surveys reached has been 392. Data obtained has been interpreted by evaluating them with percentage distribution, frequency, Mann Whitney U test, Spearman Correlation and Kruskal Wallis. As a result of the studies done, the effect of word of mouth communication on consumer purchase has been agreed to be considerably high.