Açık Akademik Arşiv Sistemi

7. sınıf Türkçe çalışma kitaplarındaki deyimlerin öğretiminde kullanılan etkinliklerin etkililiği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Altun
dc.date.accessioned 2021-04-01T13:20:25Z
dc.date.available 2021-04-01T13:20:25Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation İşbulan, Demirel Zeynep. (2010). 7. sınıf Türkçe çalışma kitaplarındaki deyimlerin öğretiminde kullanılan etkinliklerin etkililiği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/93024
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkçe Dersi Öğretim Programı'na göre hazırlanan 7. Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki deyim öğretimi etkinliklerinin etkililiğini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında İlköğretim 7. sınıfta okutulmakta olan ders kitaplarından Pasifik Yayınları 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı kullanılmıştır. Bu kitapta yer alan deyim öğretimi etkinliklerinin etkililiğini tespit etmek amacıyla Sakarya/Hendek Şehit Mahmutbey İlköğretim Okulu 7. sınıf B ve D şubelerinden deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Kontrol grubuna araştırmacı tarafından çalışma kitabındakindaki etkinlikler aynen uygulanmış, deney grubuna ise araştırmacı tarafından hazırlanan deyim öğretimi etkinlikleri uygulanmıştır.Çalışmada deney ve kontrol grubuna ilk olarak ön testler uygulanmış, iki grup arasında herhangi bir anlamlı farklılık bulunmadığı görülmüştür. İki gruba uygulanan deyim öğretimi etkinliklerinin ardından son testler uygulanmış ve öğrencilerin deyim öğrenimleri açısından herhangi bir anlamlı farklılık bulunup bulunmadığı araştırılmıştır.Araştırmanın sonucunda deney grubuna uygulanan deyim öğretim etkinliklerinin, Türkçe 7. Sınıf Çalışma Kitabında bulunan deyim öğretim etkinliklerine göre, deyim öğrenimi açısından daha anlamlı öğrenmeler sağladığı görülmüştür.
dc.description.abstract This research was conducted to measure the applicability of practices in the teaching of idioms in the 7th grade Turkish course books prepared in accordance with Turkish Course Teaching Programme. In the research, Turkish course book of Pacific Publications which was taught at 7th grade was used in Elementary Education in 2009-2010 academic year. Experimental and control groups were formed from 7B and D classes in Sakarya/Hendek Şehit Mahmutbey Elementary School in order to determine the effectiveness of practices in the teaching of idioms in this book. Teaching practices of idioms in the textbook were exactly applied to the control group whereas teaching practices of idioms developed by the researcher were applied to the experiment group.In the study, first, pre-tests were administered to the experimental and control groups, no significant difference was found between the two groups. After teaching practices of idioms to two groups, the post-tests were applied to two groups and it was investigated whether there was a significant difference in terms of students? idiom learning.At the end of the research, it was found out that teaching practices of idioms applied in the experimental group provided more meaningful learning in terms of idiom learning when compared to the 7th grade Turkish course book.
dc.format.extent IX, 97 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Deyim Öğrenimi
dc.subject Türkçe Çalışma Kitabı
dc.subject Deyim Öğretimi Etkinliği
dc.title 7. sınıf Türkçe çalışma kitaplarındaki deyimlerin öğretiminde kullanılan etkinliklerin etkililiği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author İşbulan, Demirel Zeynep
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/