Açık Akademik Arşiv Sistemi

Okul öncesi öğretmenleri ile yöneticilerin bilgisayar destekli oyun programlarının kullanımına yönelik algı ve beklentiler

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent DoktorTuran Çakır
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:56:02Z
dc.date.available 2021-04-01T12:56:02Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Kol, Suat. (2006). Okul öncesi öğretmenleri ile yöneticilerin bilgisayar destekli oyun programlarının kullanımına yönelik algı ve beklentiler. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92707
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez Özeti Tezin Başlığı: Okul Öncesi Öğretmenleri ile Yöneticilerinin Bilgisayar Destekli Oyun Programlarının Kullanımına Yönelik Algı ve BeklentileriTezin Yazarı; Suat KOLDanışman: Yrd. Doç. Dr. Turan ÇAKIR Kabul Tarihi: 27 Mart 2006 Sayfa Sayısı: X (ön kısım)+ 97 (tez)+ 3 (ekler) Anabilim Dalı: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Teknolojinin hızla gelişerek insan hayatında etkin olarak yer aldığı günümüzde her alanda olduğu gibi eğitim alanında da birçok yenilikler kullanılmaktadır. Hazırlanan eğitici programların yanında bilgisayar destekli oyunlar da çocukların kullanımına sunulmuştur. Eğitimin temelini oluşturan ve çocuğun kişilik gelişiminin şekillendiği okul öncesi dönemde oyunun yeri çok önemlidir. Çocuğun yaşma uygun, yaratıcılığını geliştirici, problem çözme yeteneğini güçlendirici, kendini ifade etmesine olanak sağlayıcı içeriklerle düzeyine uygun bir sürede bilgisayarla birlikte olacağı eğitim ortam ve etkinlikleri çocuk gelişimine çok şey katacağı şüphesizdir. Yapılan akademik çalışmalara dayanılarak çocukların eğitiminde en etkin yöntemin oyun olduğu söylenebilir. Çocuk yaşamı için gerekli olan davranış, bilgi, beceri ve benzeri şeyleri oyun içinde kendiliğinden öğrenir. Çocuğun kişiliği oyun içinde daha belirgin çizgilerle ortaya çıkar ve gelişir. Tüm bu özelliklerinden dolayı okul öncesi eğitim ortamlarında en belirgin yöntem oyun olmaktadır. Okul öncesi dönem için hazırlanan bilgisayar destekli eğitici amaçlı oyunlar okul öncesi dönem çocuklarının oyunla öğrendiklerinin yanında teknoloji ile erken yaşta tanışmalarına olanak sağlamaktadır. Oyunun çocuğun erken yaşta bilgisayarla tanışmasını sağlamasının yanında onun temel bilgisayar becerilerini oyun oynarken kazanmasını sağladığı ifade edilebilir. Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanan bilgisayar destekli oyunlar, çocuğun klasik oyun yöntemleri ile elde edeceği kazanımların desteklenerek arttırılabilmesi esas alınarak geliştirilmektedir. Bilgisayarlar modern teknolojinin sembolleridir. Bilgisayar kullanma yeteneği gelecekte metin okur yazarlığın daha ileride ve önemli olacaktır. Çocukların gittikçe gelişen bu araçla erken deneyim kazanmaları gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının geleneksel oyun etkinliklerinin bilgisayar destekli oyunlarla zenginleştirildiğinde ye desteklendiğinde onların duygusal, bilişsel, sosyal ve bedensel gelişimlerinde etkilerinin daha fazla olacağmı ortaya koymaktır. Araştırmada kullanılması amacıyla geliştirilen anketin kapsam geçerliliği uzman görüşleri ile sağlanmış, güvenirlilik testi ile güvenilirlik katsayısı a= 0,7301 olarak bulunmuştur. Araştırmanın ölçme aracı olarak kullanılan anket, 2004-2005 Eğitim Öğretim Yılı içerisinde Sakarya ilinde bulunan okul öncesi eğitimcilerine uygulanmış elde edilen bulguların analizinde SPSS 1 1 programı kullanılmıştır. Birinci alt problemin analizinde frekans ve yüzde analizleri, ikinci ve üçüncü alt problemin analizinde t-testi uygulanmıştır. Elde edilen analizler frekans ve t-testi tablolarında ayrıntılı olarak gösterilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre bilgisayar destekli oyun programlan ile desteklenmiş oyun etkinlikleri yoluyla çocukta bilişsel, bedensel, yaratıcılık, sosyal, duygusal, problem çözme gelişimi, toplumsal ve kültürel gelişimlerinde önemli oranda fayda sağladığı söylenebilir. Elde edilen bulgular ışığında okul öncesi öğretmenleri ve yöneticilerin bilgisayar destekli oyun programlarının kullanımına yönelik algı ve beklentilerine ilişkin sonuçlan, Sonuç ve Çneriler bölümünde ortaya konulmuş ve araştırma neticelendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Bilgisayar Destekli Oyun Programlan, Eğitimcilerin Algı ve Beklentileriıx
dc.description.abstract Sakarya University Institute of Social Sciences Abstract of Master's Title of the Thesis: Early Childhood Teachers's and Administrators's Perceptions And Expectations Towards Usage of Computer Based Game ProgrammesAuthor: Suat KOLSupervisor: Asst. Prof. Dr. Turan ÇAKIR Date: 27 April 2006Nu. of pages: XII (pre text)+ 97 (main body) + 3 (appendices) Department: Computer and Instructional Technology Education Todays technology improves quickly and using effective in human life for everywhere and also in educational area a lot of newnes are used. Prepared educational programmes beside computer based games have been presented usage of children. The basic of the education, development personality of child what is called early childhood term playing is very important. It is doubtless that; appropriate of child age, development of creative, strengthen to solve problem, express himself these are contents and appropriate time for child's level with computer, environment and activities enable child development. According to academic workings the effective way of children's education is playing. Child learns by himself neccessary beleviour for life, knowledge, abilitiy something like these in the play. Child's personality seems clearly and develops in the play. Because of all these properties in early childhood education the clearest means is playing game. Prepared computer based educational games for early childhood term children provide not only something they learn with games but also meeting technology in early ages. It is expressed that meeting computer in early ages provide the child gaining skills of computer while playing games. Computer based games towards early childhood term children have the skills mat the child gets with classic playing methods are prepared by supporting and with this method increasing skills targeted. Computers are symbols of modern technology. Using computer skill will be more important and better than reading&writing in the future. It is neccessary to get the early experience for children with this tool which develops day by day. The aim of this investigation is when preschool children's traditional games activities enrich and support with computer based games their emotional, cognetive, social, physical developments effects become much more. The comprehension validity of the questionnarie which developed for the purpose of using in the investigation has been provided by apprehension of specialists and with reliability test its reliability coeficient number founded as 0.7301. The questionnarie which was used as a measuring tool for investigation in 2004-2005 school year in Sakarya where the early childhood educators have been applied and analyses of findings which have been obtained SPSS 1 1 Programme has been used. In the analys of the first lower problems: Frequency and percantage analyses, in the second and third lower problems t-test has been applied. The analyses which were got frequency and t-test have been shown in details in thier tableaus. According to the datas which were got from investigation it can be said that play activities which were supported with computer based play programmes the child cognetive, physical, creative, social, emotional problem solving and in cultural developments they provide a lot of benefits. The early childhood teachers's and adminastrators's perceptions and expectations about results towards computer based game programmes have been achieved in the result and suggest part so the inverstigation has finished. Key Words: Preschool Education, Computer Based Learning, Computer Based Game Programs, Perceptions and Expectations of Educators.
dc.format.extent X, 100 yaprak : şekil ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Okul öncesi eğitim
dc.subject Bilgisayar destekli eğitim
dc.subject Bilgisayar destekli oyun programları
dc.subject Eğitimcileri algı ve beklentileri
dc.title Okul öncesi öğretmenleri ile yöneticilerin bilgisayar destekli oyun programlarının kullanımına yönelik algı ve beklentiler
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kol, Suat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/