Açık Akademik Arşiv Sistemi

Maliyet temeline dayalı fiyatlandırma yöntemleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Selim Yüksel Pazarçeviren
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:54:35Z
dc.date.available 2021-04-01T12:54:35Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Kasapoğlu, Veysel . (2007). Maliyet temeline dayalı fiyatlandırma yöntemleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92559
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İsletmelerin faaliyetlerine devam edebilmesi yani yasamını devam ettirebilmesi için rakipleriile rekabet edebilir bir yapıya sahip olması ve ürettiği ürün veya hizmetler ile müsterilerinbeklentilerini ve ihtiyaçlarını karsılayabilmesine bağlıdır.Gerek rekabet edebilme gerekse müsteri ihtiyaçlarını karsılayabilme açısından en önemliunsurlardan biri olan fiyat, pazarlama vasıtaları ile bir uyum içinde kullanıldığı ölçüdeisletmelerin belirlediği amaçlara ulasılmasını sağlar.?sletmeler ürettikleri mal veya hizmetlerin değerini ifade eden en iyi fiyatı belirleyebilmekamacıyla, maliyet basta olmak üzere, fiyatlandırmayı etkileyen diğer tüm faktörleri göz önündebulundurarak, fiyatlandırma amaçlarına uygun fiyatlandırma politikalarını ve yöntemlerinibelirlemelidir.Fiyatlandırmada maliyet önemli bir unsurdur ve göz ardı edilmemelidir. Tabii ki maliyetfiyatın belirlenmesinde tek basına yeterli değildir. Basarılı bir fiyatlandırma maliyet, talep verekabet arasında kurulacak uyumlu bağlantılara dayandırılmalıdır.?sletmeler öncelikle ürünle ilgili maliyet ve maliyet alternatifleri belirlemelidir. Belirlenenmaliyet alternatifleri içinde bulunulan ekonomik durum, müsterilerin beklenti ve talepleri,mamulün hayat eğrisi ve rakiplerin durumuna göre kullanılarak doğru rekabetçi fiyatvarsayımları olusturulmalıdır. Bu çalısmada, özellikle sabit ve değisken maliyetlerin doğruolarak belirlenmesi ve içinde bulunulan duruma uygun olarak rekabet üstünlüğü sağlayacaksekilde kullanılmasının önemi ortaya konmaya çalısılmıstır.Çalısma üç ana bölümden olusmaktadır; Çalısmamızın birinci bölümünde maliyet, fiyat,fiyatlandırma kavramsal olarak açıklanmaya çalısılmıstır. ?kinci bölümde fiyatlandırmanınamaçları, fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar, fiyatlandırma politikaları ve buna bağlı olarakihracatta fiyatlandırma ve transfer fiyatlandırma üzerinde durulmustur.Üçüncü bölümde isefiyatlandırma yöntemleri örneklerle açıklanarak avantaj ve dezavantajları ortaya konulmayaçalısılmıstır.
dc.description.abstract In order that the enterprises can continue their activities, that is to say, to survive it is necessarythat they have to hold their own with their rivals and that the products or services they madecan meet the expectations and needs.The price, one of the most important factors, as competitiveness and meeting the customer?sdemands, provides the enterprises to reach to the purposes they determined providing that it isused in compatibility to the marketing media.The enterprises, in order to determine the best price showing the values of the produced goodsor services, must consider firstly cost and all the other factors influencing the pricing, anddetermine the pricing policies and methods suitable to the pricing.The cost is an important factor in the pricing and that must not be undervalued. Of course, it isnot enough one to in determining the cost. A successful pricing must be based on theconvenient connections to be established among the cost, demand and rivalry.The enterprises, firstly, must determine the costs and the cost alternatives related to the goods.The economic situation among the determined cost alternatives must be used according to theexpectations and demands of the customers, life curve of the product and condition of therivals and the right competitive price assumptions must be established. In this study, it is triedrightly to determine especially the fixed and flexible costs and introduce the importance of thatthose must be used so as to provide the rivalry superiority complying with the manner.The study consists of three main sections; At the first section of our study the cost, price,pricing have been studied conceptually. At the second section, the purposes of the pricing, thefactors affecting the pricing, pricing policies and the pricing on the export and transfer pricinghave been emphasized. At the third section, the pricing methods have been described with thesamples, the advantages and disadvantages have been expressed.
dc.format.extent X, 179 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Fiyatlandırma
dc.subject Fiyatlandırma yöntemleri
dc.title Maliyet temeline dayalı fiyatlandırma yöntemleri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Muhasebe ve Finansman
dc.contributor.author Kasapoğlu, Veysel
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/