Açık Akademik Arşiv Sistemi

Göç olgusu ve eğitime olumsuz etkileri (Sultanbeyli örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Ahmet Eskicumalı
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:39Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:39Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Karakuş, Emine. (2006). Göç olgusu ve eğitime olumsuz etkileri (Sultanbeyli örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92419
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract SAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tez ÖzetiTezin Başlığı: Göç Olgusu ve Eğitime Olumsuz Etkileri ?Sultanbeyli Örneği?Tezin Yazarı: Emine Karakuş Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ahmet ESK CUMALIKabul Tarihi: 15 Haziran 2006 Sayfa Sayısı: X (ön kısım) + 74(tez) +5(ekler)Anabilimdalı: Eğitim Bilimleri Bilim Dalı: Eğitim Programları ve ÖğretimiAz gelişmiş ülkelerin son yıllardaki en önemli sorunlarının başında köyden kente göç ve göçsonucu gerçekleşen büyük kentler gelmektedir. Türkiye de bu sorunları yaşayan ülkelerarasındadır. Ülkemizde özellikle birkaç kentte aşırı nüfus yığılması gözlenmektedir.Bunlardan bir tanesi de stanbul'dur.Bu araştırmanın amacı; büyük şehirlere göç eden sosyo-ekonomik seviyesi düşük kalabalıkailelerin çocuklarının okullarda karşılaştıkları sorunları, bu ailelerin çocuklarının okulbaşarılarını etkileyen durumları, ailelerin eğitime bakış açısını ve bu bölge okullarında ortayaçıkan eğitim sorunlarını saptamaktır.Araştırmada göç eden ailelerin göç nedenleri, beklentileri, göç ettikleri yere uyum sorunları,çocukların eğitimine katkıları, eğitim sisteminden beklentileri, öğretmenlerin göç edenailelere ve çocuklarına bakışı, böyle bir bölgede çalışmaktan duydukları memnuniyet ya damemnuniyetsizlik, öğrencilerin okuldan beklentileri, ailelerinden gördükleri destekler gibiçeşitli konularda sorular belirlenmiştir. Bu konularda veli, öğretmen ve öğrencilerlegörüşmeler yapılmıştır.Araştırmada öğretmen, veli ve öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilenbulgular betimsel analiz yöntemi kullanılarak tablolar haline getirilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmanın sonuçlarından elde edilen bulgulara göre köyden kente göç, göç alan bölgeokullarında sınıf mevcutlarının artmasına ve öğrenci başarısının azalmasına neden olmaktadır.Bu durum ise öğretmenlerin meslek doyumlarını ve başarılarını olumsuz etkilemektedir. Bunedenle de öğretmenler bu bölge okullarından tayin isteyip ayrılmaktadırlar. Bu okullardaeğitime daha fazla önem verilmesi gerektiğinden öğretime gereken zaman ayrılamamakta,müfredat programın uygulanmasında veya yetiştirilmesinde zorluklar yaşanmaktadır. Bununsonucunda da bu okullar başarı sıralamasında diğer okullara göre daha geride kalmaktadırlar.Çocukların birçoğunun evinde Türkçe konuşulmadığı hatta bazı annelerin Türkçe'yi hiçbilmediği belirlenmiştir. Bu çocukların okula uyum sağlamaları ve okumayı-yazmayıöğrenmeleri diğerlerine göre daha zordur.Göç eden ailelerin birçoğunun eğitime gereken ilgiyi göstermeyip geçim derdine düşmesi,çalışan çocuk sorununu ortaya çıkarmıştır. Küçük yaşta çalışan çocuklar, okuldan ve oyundangeri kalmakta ve okullarda bu çocuklarla sorunlar yaşanmaktadır. Bu yönden bakıldığındaçalışmanın bulgularının oldukça önemli olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Göç, Konuşulan dil, Çalışan çocuk, Öğretmen, Sınıf mevcudu
dc.description.abstract SAU, Institute Of Social Sciences Master Thesis AbstractTitle of the Thesis: Migration phenomenon and its negative effects on education ?The rase ofSultanbeyli?Thesis: Emine Karakuş Supervisor: Assoc Prof.Dr. Ahmet ESK CUMALIDate: 15 June 2006 Number of pages: X(pre text)+74(main body)+5 (appendices)Department: Educational Sciences Subfield: Educational Programs and Teaching.One of the most perssing problems of underdeveloped countries is the excessive growth of citiesas the result of the migration from the villages to the cities. Turkey is also one of the countriesfacing this problem. In our country it is observed that a few cities are highly populated. One ofthem is stanbul.The aim of the research; is to include the problems of families suffering from overcrowding andlow socio-economic status. Mared to big cities; the extent to which has effected. The children?ssuccess; their parents views on education. It also reinforces the educational problems occurringin those regional schools.In this research, the reasons for migration of the families, their adaptation to the new homes, thecontribution of the children to education, their expectations of the educational system, teachers?sview on parents and children, their satisfaction or dissatisfaction for working in this region,student?s expectations of schools and their support from their families are discussed. For thispurpose, interviews were conducted by parents, teachers and students.In this research interviews were conducted by teachers, parents and students. The results areextrected from the interviews using descriptive analyse method, charts are prepared andanalysed.Depending on the findings of the research, because of the migration from villages to cities, thenumber of the students in classes has increased and their success rate decreased. This effectsteacher?s job satisfaction and their success negatively. For this reason, teachers working in thoseareas want to be reassigned. In these schools it is necessary to give more attention to educate thechildren in basic life skills, before attending to academic study. As a result, teachers don?t haveenough time to do academic study well, so there are problems in relation to the curriculum andits timely completion. Thus, these schools descend to the bottom section of the schools successleague. It?s found out that Turkish is not spoken in most of these children?s houses not eventheir mothers can speak Turkish. It is very difficult for these children to adapt the schools andbecome literate and numerate.As the parents priority is earning money, education suffers and children are withdrawn fromschool to work. The children who started work at early ages can?t go to school and can?t playwith the friends regularly, so there are problems in relation to school attendance. From this pointof view, the results of this research has a great importance.Key Concepts: mmigration (Migration) , Spoken language, Working child, Teacher, Numberof students in class.
dc.format.extent VIII, 79 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Göç
dc.subject Konuşulan dil
dc.subject Çalışan çocuk
dc.subject Öğretmen
dc.title Göç olgusu ve eğitime olumsuz etkileri (Sultanbeyli örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Karakuş, Emine
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/