Açık Akademik Arşiv Sistemi

6 yaş anasınıfı çocuklarına uygulanan egzersiz çalışmalarının koordinasyon gelişimine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Malik Beyleroğlu
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:37Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:37Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Tuzcuoğlu, Belkıs . (2007). 6 yaş anasınıfı çocuklarına uygulanan egzersiz çalışmalarının koordinasyon gelişimine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92413
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Çalışma, 6 yaş grubu çocuklarda egzersiz çalışmalarının koordinasyon gelişimi üzerindeki etkisini incelemek üzere yapıldı. Kocaeli’nde bulunan Özel Elma Şekeri Anaokuluna devam eden çocuklar araştırmanın alanını oluşturdu. Deneklerin yaş ortalamaları: 6±0 boy ortalamaları: 1.15±0.03 kilo ortalamaları: 21.75±2.46 olarak tespit edildi. Çalışma deney grubunda 18 denek, kontrol grubunda 18 denek olmak üzere toplam 36 denek üzerinde yapıldı. Çalışmanın uygulama bölümünde, deney grubunda ki çocuklara hafta da 3 gün yarımşar saat egzersiz uygulandı. Kontrol grubunda yer alan çocuklar herhangi bir egzersize alınmadı. Uygulama 20 hafta (5 ay) sürdürüldü. Deney ve kontrol grubunun, ilk ölçüm ve son ölçüm verileri sonucunda, elde edilen değerlerin istatistiksel analizi bağımsız grup t-testi, mann whitney-u testine göre yapılmıştır. Yapılan antrenman geriye dengeleme testi için her iki grup arasında belirgin bir fark ortaya koymuştur. Deney grubu kontrol grubuna göre daha fazla başarı göstermiştir. Antrenmana alınan ve alınmayan çocuklar, monopedal teste karşı hiçbir başarı gösterememişlerdir. Yanlara sıçrama testinde her iki grupta da belirgin bir gelişme gözlenmiştir. Fakat deney grubunun ortalaması kontrol grubuna göre daha yüksektir. Yana adımlama testinde, istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmese de deney grubunun ortalaması kontrol grubuna göre daha başarılı olduğunu göstermektedir. Flamingo denge testinde sadece deney grubu son ölçümde başarı göstermiştir. Antrenman sonrası diklere dokunma testinde deney grubunun başarı gösteremediği tespit edilmiştir. 6 yaş grubunda yapılan egzersiz çalışmalarının, araştırma değerlerine bakıldığında veriler arasında ki farklılaşmanın koordinasyon gelişimine olumlu katkı sağladığı görülmüştür. Bu egzersiz çalışmalarının sadece okulöncesi dönemde değil, ilköğretim döneminde de çocukların koordinatif yeteneğine (el-göz uyumu, kalem tutmak, bedeni dengeli kullanabilme vb.)olumlu katkıda bulunacağı söylenebilir. 6 yaş grubunda ki çocukların fiziksel güçlerinin artırılabilmesi ve daha sağlıklı bir bedensel gelişime sahip olabilmeleri için sporsal faaliyetlere teşvik edilmelidirler.
dc.description.abstract Project, in the six years old children’s exercise studies that makes effects on coordination improuements if there is or there isnot has been done. The children’s are going to Elma Şekeri nursery school in Kocaeli. Experimental average of ages 6±0 long average 1.15±0.03, weight average 21.75±2.46. Study experiment group 18 experimental, countrol group 18 experimental totoly 36 experimental are been covered. Đn the study of operation in the group of experiment kids there days half hour been exercise done. Đn the group of control not been any exercise done. Study 20 weeks long done. Both experimental and control groups first measurement and last measunements results statistical analyse is done independent group t-test, mann whitney-u test. Being done exercise studies shouos that clear differences in the both group for the bockwerd balance test. Group of experiment, more successfull then group of control. Both children whoen given physical education couldn’t perfors monopedal spring test, side spring test. Both of the groups shows clear improuement. Bat experiment group is average is higher thein others. Đn the side step test not shown clear difference on the other hand group of experimental average more success then control group. Đn the flamingo balance test only experimental group in the last measunement get success. After the training handing disk testexperimental group not able to sccess. The exercise studies in the six years old group, is shows that when you look at the values of differences the coordination improuement on the positive effect also this exercise studies condthe positive effects on the elementary school childs coordination ağabeylity(like hand eye holding pen balancing bady). Đn the six years old childs should be encourase sporting facilities for the physical strensth improuement and more healthy physical improwement.
dc.format.extent VI, 55 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Koordinasyon
dc.subject Gelişim
dc.subject Egzersiz
dc.title 6 yaş anasınıfı çocuklarına uygulanan egzersiz çalışmalarının koordinasyon gelişimine etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Tuzcuoğlu, Belkıs
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/