Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Talip Tuztaş
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:34Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:34Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Demirel Erdil, Ayşe . (2007). İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92405
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma ilköğretim Türkiye Cumhuriyeti Đnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi, Kurtuluş Savaşı ünitesi Hazırlık Dönemi konularında drama yönteminin öğrenmeye katkısını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada dramanın öğrenmeye katkısını saptayabilmek için başarı testi ve tutum puanları kullanılmıştır. Araştırma 2006–2007 eğitim ve öğretim yılında Đzmir ili Buca Đlçesi Çamlık Đlköğretim Okulu 8/A ve 8/B sınıfındaki 46 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Araştırmanın kapsamındaki konular araştırma sürecinde kontrol grubunu oluşturan 23 öğrenciye geleneksel yöntemler ile deney grubunu oluşturan 23 öğrenciye ise drama tekniği ile anlatılmıştır. Uygulama 15 iş günü devam etmiştir. Veriler uygulamanın başında ve sonunda uygulanan başarı testi ve tutum ölçeklerinden elde edilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonrasında geleneksel yöntemlerle dersin anlatıldığı kontrol grubu ve drama yöntemiyle dersin anlatıldığı deney grubu son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Kontrol grubu ve deney grubu uygulama sonrası tutumlarında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda Türkiye Cumhuriyeti Đnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi Kurtuluş Savaşı Ünitesi Hazırlık Dönemi konularının öğretiminde drama yönteminin etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract This reserarch is conducted with the aim to investigate the contribution of drama management to learning the topics of the Preparatory Period of the Unite about the Turkish War of Indepence in the elemantary education lesson Turkey Rebublic’s History of Revolution and Atatürk’s Politicial Doctrine. In order to determine the contribution of drama to learning, in this research success tests and attitude points are used. The research is conducted with 46 pupils of the classes 8/A and 8/B of the Camlık Elementary Education School of the District Buca of the Province Đzmir during the education year 2006– 2007. The topics covered by the research are thought in the research duration to 23 pupils, who are representing the control group, using the traditional method and to 23 pupils, who are representing the test group, using the drama technique. The application continued 15 business days. The data are obtained from the success tests and attitudes scales applied at the beginning and end of the application. For the analysis of the data collected under the excent of the research, the SPSS package program is used. After the research, a significant difference came out between the last test points of the control group being thought the lesson using the traditional method and the test group being thought the lesson using the drama methods. It is determined, that there is a significant difference in the attitude of the control group and test group after the research. In result of the findins obtained, it is concluded, that drama management is effektive in teaching of the Preparatory Period of the Unite About the Turkish War of Indepence of the elemantary education lesson Turkey Republic’s History of Revolution and Atatürk’s Political Doctrine.
dc.format.extent VIII, 108 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Drama
dc.subject Eğitimde drama
dc.subject Yaratıcı drama
dc.title İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.contributor.author Demirel Erdil, Ayşe
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/