Açık Akademik Arşiv Sistemi

İlköğretim okullarında norm kadro yönetmeliği uygulanmasının 2001-2002 ve 2005-2006 yıllarında yönetici ve öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (İstanbul ili-Kartal ilçesi örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Osman Titrek
dc.date.accessioned 2021-04-01T12:53:24Z
dc.date.available 2021-04-01T12:53:24Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation (Aksakal) Sever, Türkan. (2006). İlköğretim okullarında norm kadro yönetmeliği uygulanmasının 2001-2002 ve 2005-2006 yıllarında yönetici ve öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (İstanbul ili-Kartal ilçesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/92370
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu arastırma, ilkögretim okullarında görev yapan yönetici ve sınıf ögretmenlerininNorm Kadro Yönetmeligi uygulaması hakkındaki görüslerini ortaya çıkarmayayöneliktir. Bu çalısmada, ögretmenlerin norm kadro uygulaması sırasında karsılastıgısorunlar ele alınmıs; uygulamanın benimsenme düzeyi; ögretmenlerin istihdamındaplanlılıgın nasıl saglanabilecegi; okullara ve bölgelere göre ögretmenlerin dengelidagılımının ne ölçüde gerçeklestigi arastırılmıstır.Bu arastırmada iliskisel tarama modeli kullanılmıstır. Arastırmanın evrenini, 2001?2002ve 2005?2006 egitim-ögretim yıllarında, stanbul li'nde görev yapmakta olanilkögretim okullarındaki yönetici ve ögretmenler olusturmaktadır. Örneklem gurubunuise, stanbul-Kartal ilçesinde 1. ve 3. bölgede 15 ilkögretim okullarında görev yapmaktaolan 2000?2001 egitim ögretim yılında 46 yönetici, 617 ögretmen; 2005?2006 egitimögretim yılında ise 59 yönetici, 609 ögretmen olusturmaktadır.Arastırmada bilgi toplama aracı olarak 40 soruluk bir anket gelistirilmis vekullanılmıstır. Bu anketin güvenirlik katsayısı (Alpha degeri) 0,86 olarak bulunmustur.Arastırma bulgularının analizi asamasında, SPSS 13.00 programı kullanılmıs veöncelikle arastırma kapsamındaki bütün yönetici ve ögretmenlerin frekans ve yüzdeanalizleri yapılmıstır. Soruların cevaplandırılmasında yönetici ve ögretmenler arasındaanlamlı bir farkın olup olmadıgı Pearson ki kare analiziyle test edilmistir. 2002?2006yılları arasındaki frekans dagılımlarının karsılastırılması iki örnek Kolmogorov-Smirnov Z testi ile yapılmıstır.Yapılan degerlendirme sonucunda; yöneticilerin Norm Kadro Yönetmeligi uygulamasıhakkında genellikle olumlu düsünceye sahip oldugu, Norm Kadro Yönetmeligiuygulamasını ögretmenlere oranla daha fazla benimsedikleri ortaya çıkmıstır.Uygulamalardan haberdar olundugu oranda denekler olumlu görüs bildirmislerdir. Bunedenle ögretmenler ve yöneticiler hizmet içi egitim kursuna tabi tutularak yönetmelikve genelgeler vb? düzenlemelerin özü açıklanmalıdır.Getirilen bazı öneriler söyle sıralanabilir:1. Norm Kadro Yönetmeligi uygulamasının benimsenme düzeyinin artırılması içinuygulamalardan ve gelismelerden haberdar olunması oranının artırılması.2. Norm Kadro Yönetmeligi uygulamalarının tüm kamu kurum ve kuruluslardaçalısanların eslerine aynı sekilde olması; tarafsızlıgın saglanması.3. Okullarda olan degisikliklerin ilgili mercilere, gecikmelere meydan verilmedenve tedirginlik yaratılmasına fırsat verilmeden iletilmesinin saglanması yerinde olacagı.Anahtar Kelimeler: Norm Kadro, Benimsenme Düzeyi, lkögretim Okulları.
dc.description.abstract The purpose of this research is to reveal the point of view of the teachers and theadministrators working in primary schools about Norm Staff Bylaws. In this research,the problems that teachers face with during Norm Staff Bylaws have been dealt andacceptance degree of this execution has been searched. Moreover, it has been inquiredhow planning can be achieved in employment of teachers and how succesful it has beenfor teachers to be employed according to regions and schools.Relations scanning model has been used in this research. The scope of this research isthe teachers and administrators who has been working since 2000 - 2001 in primaryschools in stanbul. As for the sample group it consists of 46 administrators and 617teachers for the 2000 - 2001 term, and 2005 - 2006 term it consists of 59 administratorsand 609 teachers from stanbul - Kartal in the 1st and the 3rd region.In this research in order to gain information a 40-question inquiry has been utilized. Thereliability coefficiency of this inquiry (Alpha ration) is 0,86.During the analysis of the research finding SPSS 13.00 programme used and tefrequency and percantage analyses of the teachers and the administrators were done. ınorder to learn whether there is a difference between administrators and teachers wasmade by Pearson analysis. Comparison of frequency distribution between 2002-2006have been achieved via Kolmogorov-Smimov Z test.According to the evaluation it has been understood that administrators generally havepositive outlook for the Norm Staff Bylaws and the adopt this regulation more thanteachers do. The test subjects has positive opinions to the degree that they know theregulation. For this reason, teachers and administrators should be explained the newregulations and circulars.A number of proposals have been given below:1- In order to remain the acceptance of Norm Staff Bylaws the rate of being awareof the new regulations should be increased.2- It is important the application of Norm Staff Bylaws be impartial for therelatives of the employees working for Public Body.3- It is suggested that shiftings of the regulations be conveyed to the deparmentswithout delay and having uneasiness in the public.Keywords: Norm Staff, Acceptance Degree, Primary School
dc.format.extent XI, 113 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Norm kadro
dc.subject Benimsenme düzeyi
dc.subject İlköğretim okulları
dc.title İlköğretim okullarında norm kadro yönetmeliği uygulanmasının 2001-2002 ve 2005-2006 yıllarında yönetici ve öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (İstanbul ili-Kartal ilçesi örneği)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
dc.contributor.author (Aksakal) Sever, Türkan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/