Açık Akademik Arşiv Sistemi

TVS 2000 yolcu vagonlarının bilgisayar yardımıyla yapısal analizi

Show simple item record

dc.date.accessioned 2021-03-31T09:17:22Z
dc.date.available 2021-03-31T09:17:22Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.citation Özsoy, Murat. (1998). TVS 2000 yolcu vagonlarının bilgisayar yardımıyla yapısal analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimler i Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91722
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract TVS 2000 yolcu vagonlarının, işletim sırasında oluşabilecek kaza durumlarında yolcuların güvenliğinin sağlanması için uyulması zorunlu olan uluslararası standartlar oluşturulmuştur. Standartlarda belirtilen deneylerin gerçekleştirilmesi hem maliyetli hem de fazla zaman almaktadır. TVS 2000 yolcu vagonlarının daha tasarım aşamasında bilgisayar ortamında Sonlu elemanlar yöntemiyle statik yükleme deneylerinin yapılması yüksek tasarım, imalat ve deney harcamaların azaltacaktır. Bu çalışmada UIC ( Avrupa Demiryolları Birliği)' nin belirttiği statik yükleme deneylerinin uygulama yöntemi açıklandı. Sonlu elemanlar yöntemi ve TVS 2000 yolcu vagonunun sonlu elemanlar metoduna uyarlanması ile ilgili bilgi verildi. Çalışmada deneylerin çözümünü yapan ve sonlu elemanlar yöntemini kullanan ANSYS paket programı hakkında bilgi verildi. Analizler sırasında üç boyutlu elastik kiriş ve üç boyutlu elastik kabuk eleman kullanıldı. Yapılan çözümler sonrasında görüldü ki TVS 2000 yolcu vagonları, uygulanan deneylerin çoğundan başarıyla geçti
dc.description.abstract TVS 2000 passenger coaches have to provide some standards for the safety of human beings during the transportation which are formed by International Union Railways (UIC). Applicating of these standard static loading tests on real models is cost consuming procedure, therefore carriying out these tests on computer environment will reduce time and cost. In this study the methods of applicating these static loading tests, specified by International Union Railways are explained. enlightened about finite element method, finite element model of TVS 2000 passenger coaches and how to use computer code ANSYS. During the modeling, 3D elastic beam and 3D elastic shell elements were used. The results showed that the TVS 2000 passenger coaches passed most of the static loading tests successfully.
dc.format.extent IX, 56 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Yolcu vagonları
dc.subject Yapısal analiz
dc.title TVS 2000 yolcu vagonlarının bilgisayar yardımıyla yapısal analizi
dc.type TEZ
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı, Makine Tasarım ve İmalat Bilim Dalı
dc.contributor.author Özsoy, Murat
dc.relation.publicationcategory masterThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record