dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Handan Akyiğit |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-29T09:02:46Z |
|
dc.date.available |
2021-03-29T09:02:46Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Zhanadilova, Aigul. (2019). Kazakistan’da popüler kültürün bir göstereni olarak K-Pop kimliği : Astana örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/90121 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Kazakistan'da son zamanlarda "Kore Dalgası" gençler tarafından dikkatli bir şekilde takip edilmeye başlanmıştır. Özellikle popüler kültür, gençler arasında etkileşim sürecini belirleyerek "K-pop" adı altında yeni "alt kültür" yarattığı gözlenmektedir. Bundan dolayı Kazakistan'da hızla yaygınlık kazanan ve popüler olan K-pop'un, bireylerin ifadelerinden yola çıkarak nasıl bir kültürel değişiklik yarattığı, bu bağlamda nasıl bir alt kültür oluşturduğunun incelenmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacını göz önünde bulundurarak Astana şehrinde nitel araştırma tekniği ile derinlemesine mülakat ve odak grup çalışması yapılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda K-pop'un sadece popüler kültür yaratmadığı "kültür endüstrisi" oluşturduğu, buna bağlı olarak "tüketim kültürü" yarattığı açığa çıkmıştır. K-pop kültür endüstrisi (müzik, sanat, edebiyat, moda, sinema) aracılığı ile hayran kitlesini etkileyerek "estetik, haz, beğeni" duygusu yaratmaktadır. Açığa çıkan "kitle kültürü"nün ise gençlerde "yoksunlaşma"yı ve "yabancılaşma"yı beraberinde getiren K-pop kimliğini yarattığını ifade edebiliriz. |
|
dc.description.abstract |
Recently, the "Korean Wave" has been carefully followed by young people in Kazakhstan. It is observed that especially the popular culture creates a new "subculture" under the name of "K-pop" by determining the interaction process among young people. Therefore, it is necessary to examine how K-pop, which is rapidly becoming widespread and popular in Kazakhstan, has created a cultural change based on the expressions of individuals and how it creates a subculture in this context. Considering the aim of the study, an in-depth interview and focus group study was conducted with the qualitative research technique in Astana city. Based on the information obtained, K-pop does not create only popular culture also, it was revealed that it created a "culture industry" and "consumer culture". K-pop influences the fan based on the culture industry (music, art, literature, fashion, cinema) and creates a sense of "fashion, aesthetics, pleasure, taste". We can say that the "mass culture" has created the K-pop identity that brings about "deprivation" and "alienation" in young people. |
|
dc.format.extent |
VIII, 144 yaprak : şekil ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Popüler Kültür |
|
dc.subject |
Tüketim Kültürü |
|
dc.subject |
Kültür Endüstirisi |
|
dc.subject |
Kazakistan |
|
dc.subject |
K-pop |
|
dc.title |
Kazakistan’da popüler kültürün bir göstereni olarak K-Pop kimliği : Astana örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Zhanadilova, Aigul |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|