Açık Akademik Arşiv Sistemi

İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin müziğe bakış açılarının incelenmesi : Batman İli örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Sertan Demir
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:02:39Z
dc.date.available 2021-03-29T09:02:39Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çetin, Mutlu. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin müziğe bakış açılarının incelenmesi : Batman İli örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90098
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin müziğe bakış açılarının incelenmesi için hazırlanan bu araştırmada, öğrencilerin müzikle dinleyici ve icracı olarak ilişkilerini, müzik tarzları hakkında bilgi ve müziğin imam hatip öğrencileri için anlamını anlamak adına yapılmış bir çalışmadır. Araştırma, dini alanda müziğin önemini, hayatımızda din ile müziğin etkileşimini ve önemli bir yere sahip olduğunu göstermeye çalışmaktadır. Eğitim sistemimizde genel müzik eğitimi ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında verilmektedir. İmam Hatip Lisesinden mezun olan öğrenciler eğer İlahiyat Fakültelerine giderlerse ''Türk Din Musikisi'' adı altında müzik dersleri görmektedirler. Türkiye'de din görevlilerinin tamamına yakını İmam Hatip Liseleri ve İlahiyat Fakültesi mezunlarından atanmaktadır. Öğrenciler İmam Hatip Liselerini bitirdikten sonra çoğunlukla İmam, Müezzin, Vaiz ve Kuran Öğreticisi gibi din görevliliği kadrosuna atanmaktadır. Mesleki hayatlarında da müzikten devamlı faydalanacak olan İmam Hatip Lisesi öğrencileri için mesleki verimliliği sağlamak adına müziğin önemli olduğunu görmekteyiz. Araştırma, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin müziğe olan bakış açılarının incelenmesi konusunda yapılmakta olup, veri toplamak üzere uzman görüşü alınarak araştırmaya yönelik bir anket çalışması hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın amacına yönelik hazırlan anket çalışmasına 9. ve 12. Sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 322 kişi katılmış olup elde edilen veriler tablolara dönüştürülerek çözümlenmiş bulgular ve yorum şeklinde sunulmuştur. Müziğe bakış acıları konusu analiz edilmiş ve uygulanan anket ile elde edilen sonuçların dağılımları frekans (f) ve yüzde (%) tabloları ile gösterilmiştir. İncelemeler sonucunda ise öğrencilerin müziğe olan bakış açılarında çeşitlilik olduğu ve müziği değişik şekillerde benimsedikleri görülmüştür. Bu sonuçlarla beraber bazı önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: İmam hatip, Müzik, Din, Bakış açısı.
dc.description.abstract This study, which is prepared for the students to examine the viewpoints of Imam Hatip High School. It was conducted in order to give information about the musical styles of the students as listeners and performers, and to understand the meaning of music for Imam Hatip students. This research tries to show that the importance of music in the religious field and the interaction of religion and music have an important place in our lives. In our education system, general music education is given in primary and secondary schools. Students who graduated from Imam Hatip High School, if they go to the Faculty of Theology, they will have music lessons under the name of Turkish Religious Music. Almost all the clergy in Turkey graduated from Imam-Hatip high schools and Faculty of Theology. After graduating from these schools, the majority of the students are assigned in religious positions such as Imam, Muezzin, Preacher and Quran Instructor. We see that music is really important in order to provide professional efficiency for Imam Hatip High School students who will benefit from music continuously in their professional lives. This study examines students' perspectives on music from Imam Hatip High School. In order to collect data, expert opinion was taken first. Then a survey study was prepared and implemented. A total of 322 students from 9th and 12th grade students participated in the survey study. The obtained data were analyzed by converting to tables, then presented as findings and comments. Students' point of view on music has been analyzed. Results of the survey distributions are shown with frequency (f) and percentage (%) tables. As a result of reviews, it is seen that there is a variety of students' perspectives on music and they adopt music in different ways. Some suggestions are included with these results. Keywords: Imam hatip, Music, Religion, Perspective.
dc.format.extent VI, 81 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İmam hatip Müzik Din Bakış açısı
dc.title İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin müziğe bakış açılarının incelenmesi : Batman İli örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Bilimler Anabilim Dalı, Müzik Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Çetin, Mutlu
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/