Kamu sektörü dünyanın en eski ve köklü sektörüdür. Yerel yönetimler ise kamu sektörünün hizmet sunumu açısından insanlara en yakın olan birimleridir. Daha önceleri özel sektörde yoğun olarak kullanılan performans ölçümü 2005 yılında 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun yürürlüğe girmesi ile birlikte kamu sektöründe de kullanılmaya başlanmıştır. Yerel yönetim performansı, vatandaş ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması açısından büyük öneme sahip olmaktadır. Bu çalışmada kamuda uygulanan performans değerlendirme yöntemlerinin öneminin incelenmesi, olumlu, olumsuz yönlerinin ortaya konulması, bu yöntemlerin Belediyeler açısından yansımasının değerlendirilmesi ve bu kapsamda Mersin Büyükşehir Belediyesi'nde uygulanan Performans Değerlendirme Sisteminin personel algısının incelenmesi amaçlanmıştır. Anket yöntemi kullanılan çalışmada sorular Kurumsal İç İletişim Boyutu, Performans Değerlendirme Süreci Boyutu, Kurumsal Performansa Katkı Boyutu ve Vatandaş Memnuniyetine Katkı Boyutu şeklinde sınıflandırılarak hazırlanmıştır. Yapılan anketlerin değerlendirmesi sonucunda Kurumsal İç İletişim Boyutunda yaşa göre göre anlamlı derecede farklılık tespit edilmiştir. 18-33 ve 34-58 yaş aralığındaki katılımcıların iç iletişim algısında anlamlı fark görülmüştür. Bu farklılık yaş grupları arasındaki geleneksel ve yeni yaklaşımlar yani teknoloji kullanımındaki yatkınlık olarak değerlendirilmiştir.
The public sector is the oldest and rooted sector in the world. The local administrations are the units that are closest to the public in terms of service delivery. The performance measurement, which was previously used in the private sector, was started to be used in the public sector in 2005 with the Public Financial Management and Control Law no. 5018. Local government performance is of great importance in terms of meeting the needs of citizens. In this study, it is aimed to examine the importance of public performance evaluation methods, to reveal the positive and negative aspects, to evaluate the reflection of these methods in terms of Municipalities and to examine the personnel perception of the Performance Evaluation System applied in Mersin Metropolitan Municipality. In the study using the questionnaire method, the questions were prepared by classifying as Corporate Internal Communication Dimension, Performance Evaluation Process Dimension, Contribution to Corporate Performance Dimension and Citizen Satisfaction Contribution Dimension. As a result of the evaluation of the questionnaires, a significant difference was found in Institutional Internal Communication Dimension by age. There was a significant difference in the perception of internal communication among the participants between the ages of 18-33 and 34-58. This difference has been evaluated as the traditional and new approaches among age groups, ie the tendency to use technology.