Açık Akademik Arşiv Sistemi

İmam Hatip Lisesi siyer ders kitabının dini çeşitlilik açısından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Atilla Arkan
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:02:27Z
dc.date.available 2021-03-29T09:02:27Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özenç, Fikret. (2019). İmam Hatip Lisesi siyer ders kitabının dini çeşitlilik açısından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90030
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Çalışmanın amacı İmam Hatip Liselerinde okutulan Siyer ders kitabının dini çeşitlilik açısından incelenmesidir. Girişte çalışmanın konusu, amacı, sınırlılıkları, yöntemi ve önemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde dini çeşitlilik sınıflandırması (dışlayıcılık, kapsayıcılık ve çoğulculuk) hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise İmam Hatip Liselerinde okutulan Siyer ders kitabının yazımında hangi dini çeşitlilik sınıflandırmasının kullanıldığı, örnek anlatımlar eşliğinde tespit edilmeye çalışılmıştır. Son bölümünde, Siyer ders kitabının yazımında, dini çeşitliliğe ait dışlayıcılık, kapsayıcılık ve çoğulculuk sınıflandırmalarının kullanımına dair bilgi verilmiş ve bunların değerlendirilmesi yapılmıştır.
dc.description.abstract The aim of the thesis is to analyze the school book which is taught at İmam Hatip High Schools according to its point of diversity in religious terms. At the introduction, the aim, subject, constraints, methods and importance of this study are explained. At the first section classification of religious diversity (exclusivism, inclusivism and pluralism) is explained. At the second section which classification of religious diversity was used in writing this siyar school book is explained with their examples. At the last section the usage of Exclusivism,inclusivism and pluralism concepts are evaluated regarding the writing of the siyar book.
dc.format.extent V, 40 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Siyer
dc.subject dini çeşitlilik
dc.subject dışlayıcılık
dc.subject kapsayıcılık
dc.subject çoğulculuk
dc.title İmam Hatip Lisesi siyer ders kitabının dini çeşitlilik açısından değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Din Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Özenç, Fikret
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/