Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerindeki etkisi : Sakarya hizmet sektörü örneği_x000D_

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Mustafa Karaca
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:02:26Z
dc.date.available 2021-03-29T09:02:26Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Yıldız, Ayşegül. (2019). Sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerindeki etkisi : Sakarya hizmet sektörü örneği_x000D_ . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90021
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract ''Sosyal Medya Bağımlılığının Örgütsel Atalet Üzerindeki Etkisi: Sakarya Hizmet Sektörü Örneği'' başlıklı bu çalışma sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu doğrultuda literatür taraması ve saha araştırması olarak iki kısımdan oluşmaktadır. Kurulan model çerçevesinde sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerindeki etkisi temel amaç olmakla birlikte, sosyal medya bağımlılığının alt boyutlarının örgütsel ataletin alt boyutları üzerindeki etkileri de irdelenmiştir. Sakarya'da hizmet sektöründe faaliyet gösteren çeşitli özel işletmelerin çalışanlarından basit tesadüfi örneklem metoduyla seçilen 550 işgörene anket uygulaması yapılmış ve 349 adet anket formu istatistiki olarak değerlendirmeye uygun bulunmuştur. Elde edilen bulgular neticesinde sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerinde etkili olduğu sonucu istatistiki olarak anlamlı bulunarak kurulan model doğrultusunda oluşturulan hipotez doğrulanmıştır. Yerli ve yabancı literatürde sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerindeki etkisini araştıran bir çalışmaya rastlanılmamış olmasından dolayı bu çalışmanın akademik ve sektörel çevreye katkı sağlaması ve yeni araştırmalara dayanak oluşturması umulmaktadır.
dc.description.abstract This study titled in The Impact of Social Media Addiction on Organizational Inertia: The Case of Sakarya Service Sector Medya was designed to determine the effect of social media addiction on organizational inertia. In this respect, it consists of two parts as literature review and field research. While the impact of social media addiction on organizational inertia is the main objective within the framework of the established model, the effects of the sub-dimensions of social media addiction on the sub-dimensions of organizational inertia have also been examined. A total of 550 employees were selected from the employees of various private enterprises operating in the service sector by using simple random sampling method and 349 questionnaire forms were found to be statistically suitable. As a result of the findings, the hypothesis created in accordance with the model was found to be statistically significant as a result of social media dependence on organizational inertia. It is hoped that this study will contribute to the academic and sectoral environment and provide a basis for new researches since there is no study investigating the effect of social media dependency on organizational inertia in domestic and foreign literature.
dc.format.extent XII, 88 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal Medya
dc.subject Bağımlılık
dc.subject Sosyal Medya Bağımlılığı
dc.subject Atalet
dc.subject Örgütsel Atalet
dc.title Sosyal medya bağımlılığının örgütsel atalet üzerindeki etkisi : Sakarya hizmet sektörü örneği_x000D_
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Yıldız, Ayşegül
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/